Announcement

Collapse
No announcement yet.

Novice stein klatrer melder seg til tjeneste.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Novice stein klatrer melder seg til tjeneste.

    Hallo alle sammen.

    Ja, nå har jeg kastet meg uti dette også! Har alltid sagt til meg selv at folk som kjører med 3s lipo i bilene sine er gale
    Så begynte jeg å se meg rundt etter noe annet å gjøre i rc verden. Jeg kom tilfeldigvis over en video på youtube om crawling.
    Ble helt hukka på det, og har sikkert sett 100 forskjellige videoer.

    Så på mange forskjellige crawlere, men uti fra hva mange hadde sagt, så var axial ax10 er bra valg.
    Fikk bilen i dag, er desverre skikkelig ruskevær her på vestlandet, men fikk meg en liten tur i ettermiddag, når det var opphold.
    Fikk også tatt litt opptak, men det var så glatt, det ble litt newb kjøring.

    Link: http://www.youtube.com/watch?v=g_XZnhb34oI

    Hadde håpt at noen andre har den samme bilen og kan komme med forslag til "must have" oppgraderinger til bilen?

    Her er et par jeg selv har funnet ut som må forbedres:

    Sterkere servo (venter på en bec)
    Sterkere motor
    Vekt i dekkene: Hva gjør dere her? kom gjerne med forslag. og kanskje forslag til andre dekk?

    Det er sikkert andre ting som må oppgraderes.

    Må legge til at jeg likte dette veldig godt. Dette er mye mer kjekkere enn å kjøre med vanlige biler.
    Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

  • #2
    Ta deg ein tur inn på norcc.com, der finner du fleire likesinnede

    Comment


    • #3
      Det du linker til i youtube er jo en axial scorpion såvidt jeg kan se.
      Den girkassa er fin med 45T motor og BEC som du sier.
      "må" ha en 16kg eller sterkere servo for å kjøre de 2.2" dekka. Ville satset på de 24 kg servoene til Futaba eller Hitec.

      Axial "trenger":
      BTA (styring bak akslen) for å ikke butte i styrestag
      High clearance knuckles
      CVD for større styreutslag
      3S LiPo (1200mah?) og helst nede på forakslen

      Det finnes en masse forslag til kit her altså og ikke alle er like solide. Og de som er solide er dyre.
      Samtidig ville jeg satt på straight axle adapter bak, slik at du får ryddet opp litt og får mindre å henge seg opp i på bakakslen.
      Samt at det er 2 små hull oppå hver side av akslene som må tettes med 3mm set-skruer, slik at ikke det kommer en masse sand inn i akslene.

      Når man kommer langt nok, så bytter mange ut innmaten i girkassa også, slik at drevene blir sterkere og ikke skal ryke. Men slikt trenger man ikke med en gang.

      Du kan kjøpe felger med vekter i. Revolver?? eller noe slikt heter de vel. Kan gjøre det lettere å finne de vektene du vil ha.
      HB Rover (pink) er vel noen dekk som gikk igjen i hele forrige sesong. Så kanskje det er noe å satse på.

      Den orginale Axial Scorpion er altfor høy, så den må senkes så mye som det lar seg gjøre. Vekta må ned fra toppen og nærmere bakken.
      GC (ground clearance) burde ligge mellom 7-8cm


      Vel det er noen tips ihvertfall. Det meste står på NORCC.COM.


      Lykke til
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        Ja, stemmer det Brainer, er en axial scorpion.

        Har bestilt en ny motor, men den er en 55t fra tekin.
        Har en servo liggende som er 14.5kilo, tror du det kan funke ok? Kan alltids kjøpe en sterkere, men vil bare prøve den jeg har først. Har også alu arm til den.
        Har også tenkt på å den BTA'en.
        Det du sier med 3s lipo trur jeg ikke går, siden esc'en bare er 2s lipo. Men det du sier med høy vekt, ser jeg. har på 2s lipo på toppen nå på 5000mah, blir ganske så tungt. Får heller se hva jeg gjør der.
        Det var bra du nevnte de hullene på toppen av akslingene, det virker jo litt rart at de er åpne slik.
        Blir nok en del ting som blir gjort ja. Ser allerede at det styrestaket i plast bare er en vits. Blir godt å få bytte det ut.

        Når det kommer til dekk, så tror jeg vil bare kjøre med de orginale først en stund. Så en bra video på youtube at man kan legge bly i dekkene for ekstra vekt.

        Takk for gode tips Brainer
        Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

        Comment


        • #5
          Prøv med den 14.5 kg først. Men kjøp en BEC slik at du veit at den får 14.5kg. Det er kjempeforskjell på når man trur og når man veit.... Så bytterb du ut den når den 14.5kg ryker.
          Øver linker og styrestag ville jeg hatt i alu, mens nedre linker ville jeg hatt i delrin, da delrin er glattere enn alu og du sklir bedre over kanter.
          Jeg ville ikke brukt et 5000mah batteri, men heller hatt mange små rundt 1000mAh og heller byttet oftere. Det er kjempeforskjell med vekta på akslen i forhold til oppi "toppen" av bilen.
          Aner ikke hva slags ESC du har, men påse at du har nok drag brake, slik at bilen ikke triller noe sted når du slipper gassen. Ellers blir det vanskelig å crawle ordentlig.

          Men når det gjelder dekkene.....skaff deg nye...det er forbruksvare når det gjelder crawling og man må finne de som passer til stedene der man crawler på.

          Dette er bare forslag. Dette er ingen fasitt, men noe du kan tenke på til seinere.
          Jeg tror at med en BEC, vekter i felgene og ikke for høy GC vil gjøre mye for bilen i forhold til orginalt.
          Så får du ta ting etterhvert. De fleste oppgraderingene vil gjøre bilen bedre, men ikke alle vil være så tydlig med en gang.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X