Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av crawler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til valg av crawler

    hei

    Jeg tenkte kjøpe meg en crawler men lurer fælt på hva jeg skal velge.

    Kjøper gjerne en brukt. (så har du en god crawler til rett pris så si ifra)
    Det jeg lurer mest på er hvilkien bil man skal velge.
    lurte på en night crawler men tenker somså at hvist jeg skulle trives så godt med crawling som jeg tror jeg vil gjøre så hvorfor ikke kjøpe en Comp crawler med en gang, problemet der er at jeg ikke helt liker prisene på de :P
    1:10 skala er det jeg ser etter mtp at jeg kommer til å ha den med på ferie i båten osv.

    tar imot svar å tips med forhånds takk

    Mvh

    Jonas (Liiban)

  • #2
    Vil nok anbefale deg og kjøpe en Axial AX10. det er en grei nybegynner bil.
    Til den finnes det utrolig mye optins deler og få kjøpt, slik at man kan
    bygge den ut etterhvert til og bli en comp Crawler.
    NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
    RC4WD Team Driver

    Comment


    • #3
      Skal du prater crawler anbefaler jeg crawlerforumet: http://www.norcc.com

      Jeg er ingen crawlerfantast selv, men vet dette:

      KLASSER
      Det finnes tre klasser (hvis man vil kjøre konkurranser), 2.2 PRO, 2.2 Sportsman og 1.9 Crawler (mini).
      PRO blir fort litt dyrt. Sportsman-klassen er mer budsjettvennlig, her er det en del tekniske begrensninger som er satt for å holde investeringsnivået nede.

      Kjøper du deg en bil med f.eks. 2 motorer (på akslene) må du stille i PRO-klassen sammen med hard core gutta. Anbefaler derfor en sportsman-type.


      DEKK

      Gode dekk er HELT avgjørende. Les på forumet hva proffene bruker denne sesongen og kjøp det samme. RTR-dekk og f.eks. Sedona er natt og dag i forskjell.

      ESC
      Fartsregulatoren må ha drag brake. Dette er også HELT avgjørende for en fin kjøreopplevelse.
      Når du slipper gassen og bilen henger i fjellsiden så skal den gjøre akkurat det, henge i fjellveggen – ikke rulle ned i bånn av bakken. Kjøpte meg en ESC til tusen kroner, og det angrer jeg ikke på.


      Har selv en bil av 2.2 Sportsman-typen og er veldig fornøyd med den til fritidsbruk. Moro å leke med på knauser, berg og knatter.
      sigpic Kenneth Skulstad
      70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kesku View Post
        Skal du prater crawler anbefaler jeg crawlerforumet: http://www.norcc.com

        Jeg er ingen crawlerfantast selv, men vet dette:

        KLASSER
        Det finnes tre klasser (hvis man vil kjøre konkurranser), 2.2 PRO, 2.2 Sportsman og 1.9 Crawler (mini).
        PRO blir fort litt dyrt. Sportsman-klassen er mer budsjettvennlig, her er det en del tekniske begrensninger som er satt for å holde investeringsnivået nede.

        Kjøper du deg en bil med f.eks. 2 motorer (på akslene) må du stille i PRO-klassen sammen med hard core gutta. Anbefaler derfor en sportsman-type.


        DEKK

        Gode dekk er HELT avgjørende. Les på forumet hva proffene bruker denne sesongen og kjøp det samme. RTR-dekk og f.eks. Sedona er natt og dag i forskjell.

        ESC
        Fartsregulatoren må ha drag brake. Dette er også HELT avgjørende for en fin kjøreopplevelse.
        Når du slipper gassen og bilen henger i fjellsiden så skal den gjøre akkurat det, henge i fjellveggen – ikke rulle ned i bånn av bakken. Kjøpte meg en ESC til tusen kroner, og det angrer jeg ikke på.


        Har selv en bil av 2.2 Sportsman-typen og er veldig fornøyd med den til fritidsbruk. Moro å leke med på knauser, berg og knatter.
        http://www.norcc.com/vb/showthread.p...hlight=creeper
        Er SCX10 betydelig bedre enn AX10? Ser de skiller litt i pris. Bare lurer på hva som får deg til å velge den ene over den andre evt.

        Comment


        • #5
          SCX10 er ikke en crawler, det er en 1.9 skalabil.

          HER finner du forumet for SCX10.
          sigpic Kenneth Skulstad
          70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kesku View Post
            SCX10 er ikke en crawler, det er en 1.9 skalabil.

            HER finner du forumet for SCX10.
            Ah nice, har vært på utkikk etter en skala å bygge pickup av. Takk for link.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Corvinus View Post
              Ah nice, har vært på utkikk etter en skala å bygge pickup av. Takk for link.
              Wraith var også en meget kul bil.
              Remote control Cars, Trucks, and Buggies plus RC parts and accessories from Axial to keep you adventuring.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X