Announcement

Collapse
No announcement yet.

hva slags motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hva slags motor?

    har en 1/8crawler med 180mm dekk og en utveksling på 147-1. er 540motor som står på, å bilen veier ca 4.5kg. spørsmålet mitt er om noen har peiling på hva slags "TURN" det er på motorene? får ikke noe svar fra leverandøren, å det står ikke noe på motorene.

    med den høye utvekslingen så er det kanskje 50turn? noen som har peiling på dette? eller hvordan jeg evt kan måle meg fram til dette?

    jeg kjører på 2s lipo.



    深圳顶点实业有限公司



  • #2
    Tipper det er 2 motorer på 55t.

    Comment


    • #3
      har bare sett 100t på lignende biler ifra samma verdensdel laster du ned bruker manualer finner du det sikkert ut
      og bytter du til 55t mye mere moro
      the frogx2 82/11 savagexss x2 el + xs. rc18t2 xray m18mt i carbon+ xb4. minimonsterzx2. hyper mini. infernove micro/minirockcrawler rockforced xr10/ax10 1/8x2,5crawlere +++

      Comment


      • #4
        Originally posted by night crawler View Post
        har bare sett 100t på lignende biler ifra samma verdensdel laster du ned bruker manualer finner du det sikkert ut
        og bytter du til 55t mye mere moro
        tviler på at det er så masse som 100turn på den bilen, mtp at det er 1-147 i utveksling, hadde tippa på 30turn eller noe jeg, går d an å måle dette på et slags vis?

        Comment


        • #5
          Originally posted by lillejon78 View Post
          tviler på at det er så masse som 100turn på den bilen, mtp at det er 1-147 i utveksling, hadde tippa på 30turn eller noe jeg, går d an å måle dette på et slags vis?
          Ta ut rotoren og begynne å telle

          Tror ikke det finnes noen eksakt måte å måle det uten videre, turns og Kv generelt er bare indikatorer og kvalitet og tykkelse på trådene samt hvor mange som er viklet sammen samt størrelse påvirker motorens ytelse uansett om strøm og volt er statisk under en test. Det viktigste i bilen er at ESC og motor funker bra sammen, skal du ha inn annen motor burde du sjekke manual e.l. hva slags motorer esc'en klarer også, spesielt hvis du skal langt nedover i turns.

          Kanskje du kan undersøke nærmere hos fabrikator. Grunnen til at jeg tippet 2x 55t er fordi jeg fant en fra EP som lignet enormt etter litt googling, og antok kanskje at de ikke var så annerledes "under panseret" heller. Men det var muligens en pro versjon.

          Ellers litt underlig at det ikke står noe på motoren, ikke engang 00x0 smått på den en plass? (turns * viklede tråder/winds).
          Last edited by Corvinus; 14 January 2012, 18:48.

          Comment


          • #6
            Takker for svar. Jeg har bytta esc da den brant opp ganske fort. skal jeg telle hvor mange ganger tråden går rundt hver spole? finner ikke noe info i manualen. Å leverandøren har ikke noe svar

            Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

            Comment


            • #7
              tippa dei e meir enn 55turn,fant en tråd på youtube av folka bak acme,der det sto for more speed,try a45-55 turn motor..
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #8
                Originally posted by lillejon78 View Post
                Takker for svar. Jeg har bytta esc da den brant opp ganske fort. skal jeg telle hvor mange ganger tråden går rundt hver spole? finner ikke noe info i manualen. Å leverandøren har ikke noe svar
                Er nok lettere sagt enn gjort å telle dem, men ja per spole (ikke alle 3 sammenlagt). Viktig også å passe på at du ikke overbelaster ESC med for kraftig batteri. F.eks. ikke putte inn 3S lipo hvis den er beregnet for 2S osv. Ellers vil også mer strøm passere gjennom den jo lavere turns motoren har som bidrar til mer varme, spesielt hvis den får mye motstand og dreiemomentet stopper opp.

                Tror personlig jeg ville byttet ut all elektronikk i den, unntatt mottaker hvis den funker greit og er kompatibel med standard RC kanalinnganger. Servo er sikkert også helt ok.
                Last edited by Corvinus; 14 January 2012, 19:50.

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X