Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny til crawling med ny bil. Trenger tips...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny til crawling med ny bil. Trenger tips...

    Hei. Har nettopp kjøpt meg en HBX Rock Crawler 1/8 bil for og prøve meg litt på rock crawling. Har fått prøvd litt og det er rimelig morsomt og se hvor godt den kommer frem i terenget. Men trenger litt tips til oppgraderinger. Har forstått det sånn at dekkene på disse bilene er rimelig dårlige originalt. Hvor får jeg tak i bedre dekk og hvilke skal jeg ha til denne bilen?

    Syns og den kunne trengt litt mer power. Er det fartskontrolleren som er flaskehalsen her? Hvis den setter seg litt fast av og til så spinner den kanskje bare på fremhjulene og ikke på bakhjulene... Kunne trengt litt mer power for og kommet seg løs virker det som.

    Bilen går heller ikke noe fort, men regner ikke med at disse bilene skal gjøre det...
    Stian Egelandsdal
    1982 modell
    HPI Baja 5B

  • #2
    Du må ha 40serie dekk på den hvis jeg ikke tar helt feil.. http://store.rc4wd.com/40-Series-Tires_c_86.html
    Er vel egentlig hele elektroniken som burde byttes ut etter hvert,spes servoene,de holder ikke lenge..
    Den går veldig sakte,er 100t motorer som sitter der..
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      Hvilken elektronikk skal jeg ha da?
      Stian Egelandsdal
      1982 modell
      HPI Baja 5B

      Comment


      • #4
        Originally posted by Mr_Stian View Post
        Hei. Har nettopp kjøpt meg en HBX Rock Crawler 1/8 bil for og prøve meg litt på rock crawling. Har fått prøvd litt og det er rimelig morsomt og se hvor godt den kommer frem i terenget. Men trenger litt tips til oppgraderinger. Har forstått det sånn at dekkene på disse bilene er rimelig dårlige originalt. Hvor får jeg tak i bedre dekk og hvilke skal jeg ha til denne bilen?

        Syns og den kunne trengt litt mer power. Er det fartskontrolleren som er flaskehalsen her? Hvis den setter seg litt fast av og til så spinner den kanskje bare på fremhjulene og ikke på bakhjulene... Kunne trengt litt mer power for og kommet seg løs virker det som.

        Bilen går heller ikke noe fort, men regner ikke med at disse bilene skal gjøre det...

        felgene er ikke mye tess dem heller ryker fort i eikene
        jeg har byttet til novak rooster esc og 55 turn børste motorer da får du en helt ny bil som er mye morsommere og kjøre.
        rc4wd har det meste du trenger har selv byttet til 17mm hexer for større utvalg av dekk og felger
        Last edited by night crawler; 12 July 2012, 20:59. Reason: red
        the frogx2 82/11 savagexss x2 el + xs. rc18t2 xray m18mt i carbon+ xb4. minimonsterzx2. hyper mini. infernove micro/minirockcrawler rockforced xr10/ax10 1/8x2,5crawlere +++

        Comment


        • #5
          Hvilke deler trenger jeg for og bygge om til 17mm hex da?
          Stian Egelandsdal
          1982 modell
          HPI Baja 5B

          Comment


          • #6
            Her er det mye crawler info i av alle typer : www.norcc.com
            http://i233.photobucket.com/albums/e...ps85eb2ae7.jpg

            Comment


            • #7
              tok rett ifra en 1/8 buggy
              the frogx2 82/11 savagexss x2 el + xs. rc18t2 xray m18mt i carbon+ xb4. minimonsterzx2. hyper mini. infernove micro/minirockcrawler rockforced xr10/ax10 1/8x2,5crawlere +++

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X