Announcement

Collapse
No announcement yet.

Axial Wraith rtr?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Axial Wraith rtr?

    Tenkt til å kjøpe en crawler. Er ikke snakk om noen konkurranse, kun en enkel og grei bil.
    Er Axial wraith rtr noe som kan funke? Ser den har 20t originalt. Bør man bytte ut til en annen motor f eks 45t?

    Takker for innspill.
    2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

  • #2
    Ser vel nå at det kanskje ikke er en crawler i utgangspunktet? Mer en racer?
    2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

    Comment


    • #3
      Hei Hans Olav.

      Wrait er en skikkelig tøff doning, men det er ikke en crawler – det er en rock racer. Den er laget for fart og moro og hopp og sprett over stokk og stein. Hadde en slik selv men solgte den etter en liten stund pga. høyt tyngdepunkt samt at den hadde litt "udefinert" bruksområde for min del. For mange er Wraith et veldig godt utgangspunkt for customisering og fremavling av de egenskapene man er ute etter; fart eller klatring.

      Kommer altså an på hva du vil bruke bilen til. Skal du klatre rolig og kontrollert over utfordrende terreng er nok AX10 en grei RTR entry level bil, liker du at bilen ser skala-aktig ut og kan ofre litt av klatre-egenskapende vil jeg varmt anbefale Honcho, har en slik selv – den bilen har gitt meg mange timer med rc-kvalitetstid, som f.eks. HER .

      Hvis du ikke allerede er kjent med det norske skala- og crawlerforumet så må du ta en titt, det er på NORCC de gutta henger.
      sigpic Kenneth Skulstad
      70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

      Comment


      • #4
        vel, rtr er ikke veldig kjapp men den duger fint til traling i skogen og den har gode nok klatre egenskaper for kose crawling.
        se på bruker filmer på youtube ikke pr filmer, da ser du om dens egenskaper passer ditt ønske, men hvis fokuset ditt er mere på crawling bør du nok finne en annen bil.

        høyt tyngdepunkt er som sagt ett problem og den velter i svinger på flat mark i max speed.
        du må hive ut skala interiøret(da dette er faktisk tungt og sitter høyt) og finne ett ny sted for batteriet som er lavere enn orginalt for og redusere sjansene for velt.
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kesku View Post
          Hei Hans Olav.

          Wrait er en skikkelig tøff doning, men det er ikke en crawler – det er en rock racer. Den er laget for fart og moro og hopp og sprett over stokk og stein. Hadde en slik selv men solgte den etter en liten stund pga. høyt tyngdepunkt samt at den hadde litt "udefinert" bruksområde for min del. For mange er Wraith et veldig godt utgangspunkt for customisering og fremavling av de egenskapene man er ute etter; fart eller klatring.

          Kommer altså an på hva du vil bruke bilen til. Skal du klatre rolig og kontrollert over utfordrende terreng er nok AX10 en grei RTR entry level bil, liker du at bilen ser skala-aktig ut og kan ofre litt av klatre-egenskapende vil jeg varmt anbefale Honcho, har en slik selv – den bilen har gitt meg mange timer med rc-kvalitetstid, som f.eks. HER .

          Hvis du ikke allerede er kjent med det norske skala- og crawlerforumet så må du ta en titt, det er på NORCC de gutta henger.
          Takk for godt utfyllende svar!
          Ser da ut til at en ax10 er noe for meg! Skal kjøre litt i fjellet her hjemme.
          Litt kjipt karosseri men kan skaffe nytt!
          Henger litt på NORCC ja !

          Igjen, takk for hjelp!
          2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

          Comment


          • #6
            Jeg ser ax10 har 20t motor. Bør den skiftes ut med en med lavere utveksling? F eks 45t?
            2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

            Comment


            • #7
              nye ridgecresten e vel ikkje so forskjellig frå wraithen,anna chassie,men fortsatt høgt tyngdepunkt...samme aksler og gir..20t går fint det..greit å kunne få litt hjulspinn når det trengs og..men er det en rein crawler du e ute etter ville eg nok sett etter en brukt xr10,ev losi comp crawler..
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #8
                Sett en del på ax10 ridgecrest. Syns den ser litt "kjip" ut. Ser ikke så imponerende ut i terrenget. Skal jo bare dure litt rundt i fjellet her men.. Vanskelig å bestemme seg for en ålreit rtr bil.
                2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                Comment


                • #9
                  Begynner faktisk å helle mot en SCX10 Honcho. Liker at bilen er litt "skala" og hvor mye kan man miste av klatreegenskaper? Den er vel kapabel til å kjøre over litt fjell og steiner? Jeg hadde en gang en HBX rock fighter 1/10. Hvordan er den sett i forhold? For det var en enkel bil med altfor høyt tyngepunkt..
                  2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                  Comment


                  • #10
                    SCX10 er meir enn kapabel nok til å forsere litt fjell og stein. Og begynner du å modifisere og oppgradere, så tar det aldri slutt Eg begynte sjølv med AX10, men bygde denne om til SCX, då det var mykje meir koselig med ein bil som var skalariktig.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg kikka litt på UltimateRC sitt review av AX10 på yt.
                      Han viste at 20 turn motoren ikke holdt helt mål. Jeg skal kjøpe AX10, så fort som mulig. Skal bytte til 27turn/55turn fra axial. Blir ikke mye hjul spinn på stein, heller det motsatte
                      Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                      http://www.youtube.com/animatorsimen

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X