Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny skalabil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny skalabil

    Hei, da har jeg bestemt meg for å kanskje kjøpe meg skalabil. Da har jeg sett på Tamiya CC01 For broncho. Er denne bilen en grei nybegynnerbil?
    Har sett på dette: http://www.absolutthobby.no/biler/ta...byggesett.html




    Er det noe mer jeg trenger? Følger det med mottaker på radioen?

    Takker for svar
    Eier av forumets muligens eneste Aowei yama buggy.

  • #2
    Vil du ha min ærlige mening? Kjøp noe annet. Tamiya er overpriset "ræl" for merkeentusiaster. Når så er sagt så synes jeg CC01 ser ut til å fungere greit i terrenget, eller veldig bra til å være en såpass simpel bil som det faktisk er. Kanskje den simpleste skalabilen på markedet. Mener bare du får fryktelig lite for pengene når du samler opp alle kostnadene med å bygge en.

    Jeg ville ha sett på en Axial SCX10 RTR i stedet. Markant bedre kjøreegenskaper, enorm tilgang på deler og oppgraderinger. Eller kjøp en brukt om du vil spare noen kroner. Sansynligvis gode muligheter for å få noen oppgraderinger på kjøpet da de fleste ender opp med å skifte en pling og en plong for å gjøre den bedre. Den vil kjøre i ring rundt en CC01.
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment


    • #3
      Hvis du drømmer om å bygge selv er SCX10 kit et alternativ, men det blir fort dyrere enn en RTR om du ikke handler brukt elektronikk eller handler på sparebluss.
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #4
        er ikke en dum bil men den er ikke veldig bruksholdbar.
        siden alt er plast og lite oppgraderingsmuligheter når noe ryker er den egentlig beregent for teppe kjøring(noe veldig mye av det tamiya lager er).

        gjør som odd sider; kjøp en scx og heller skaff ett løst tamiya bronco karross hvis det er det som er hovedgrunnen til att du vil ha en cc01.
        scx er bare plast stock den også, men bedre kvalitet enn tamiya. samt at du kan bytte til alu når plasten på scx ryker.
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #5
          enig her,en rtr scx blir billigare enn lista di her...og kjøp 2s lipo istaden for nimh batteri..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            f.eks denne:http://store.rc4wd.com/Axial-SCX10-2...er_p_2673.html
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              eller om du vil bygge sjøl:http://store.rc4wd.com/Axial-SCX10-D...it_p_2008.html
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #8
                og kjøp for all del en sterkare servo enn den du linka til ,4kg er for lite...ville anbefale 15kg eller meir..
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  edit post er en fin ting carish

                  anyway, rtr scx er det billigste alterantivet men ting går ikke fort med det som følger med, men det er bra nok til og se om du faktisk liker trail eller ikke.

                  er ikke noe poeng i og blåse 5k+ på en kit bil og så finne ut at man ikke likte kjøre stilen.
                  IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                  Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                  Comment


                  • #10
                    Kan jo ta en titt her også, http://www.norcc.com/vb/forumdisplay.php?31-Til-Salgs!
                    Glenn Caspersen

                    Div Traxxas biler.

                    Comment


                    • #11
                      Så cc01 er ikke noe å satse på? Bare for å sjekke ut om dette er noe for meg




                      Var inne der og tittet, men var lite å se
                      Eier av forumets muligens eneste Aowei yama buggy.

                      Comment


                      • #12
                        ville nok tatt steget opp i scx10..
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by mafter00 View Post
                          Så cc01 er ikke noe å satse på? Bare for å sjekke ut om dette er noe for meg




                          Var inne der og tittet, men var lite å se
                          nope. titt innom finn og norcc salg siden etter en brukt rtr scx. billigste måten.(med midre du kan låne en av noen du kjenner)
                          tror nok at en brukt cc01 er dyrere enn en brukt rtr scx.
                          IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                          Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X