Announcement

Collapse
No announcement yet.

kjøpt meg axial wraith, å har noen spørsmål.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kjøpt meg axial wraith, å har noen spørsmål.

    hei, har kjøpt meg en brukt wraith, har ikke sett den enda, pga at jeg jobber på sjøen. Så har jeg noen spørsmål(gjerne dumme spørsmål) men lurte på om diff å gir skal smøres med noe? synes dette høres veldig logisk ut. med eventuelt kulelagerfett eller lignende? å om elektronikken tåler å bli kjørt med i sorpe/søle, eller må jeg kjøpe vanntett elektronikk? blir ikke at jeg skal kjøre i vann, så tenker at det burde vell være nok å renske/vaske opp etter at jeg har kjørt? eller går det og spraye det med plasti dip? eventuelt andre tips?
    mvh Thomas

  • #2
    Du finner mere info her http://www.norcc.com/vb/index.php?

    Comment


    • #3
      Originally posted by arnfinnk View Post
      Du finner mere info her http://www.norcc.com/vb/index.php?
      takk for svar

      Comment


      • #4
        Drevene i diffene skal smøres med vanlig smørefett, helst vannfast. Det gjelder også drevene i girkassen. Etter _mye_ bruk bør man demontere og smøre opp disse. Lagrene på aksler og girkasse blir som for alle andre biler, de har tettering men tar dessverre inn vann og levetiden reduseres drastisk om man kjører mye i forhold med mye sand og i vann. Erfaringsmessig er det lagrene ute i hjul-hubber som er mest utsatt. Jeg pleier ikke å åpne og smøre lagrene. Bytter bare når de begynner å gå tregt.

        Ellers har elektronikken sine begrensninger og du reduserer levetiden ved å kjøre i vann. Servo og motor gå greit under vann, foruten sensorbaserte børsteløse. Den viktigste komponenten å beskytte er ESC. Avhengig av hvilken type det er så er det mange måter å gjøre dette "vannsikrere" på.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X