Announcement

Collapse
No announcement yet.

Crawler eller Trail?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Crawler eller Trail?

    Jeg lurer på forskjellen mellom crawler og trail. Jeg har kjørt buggy i mange år og nå vil jeg etablere en felles hobby med min 9årige sønn. Vi bor på en øy utenfor trøndelag, som har masse stier, berg og god terreng.

    Jeg har ennå ikke avgjort hva vi skal gå for og ønsker output fra dere erfarne her inne på forumet.
    Navn: Vidar Dyrø
    Yrke: Overstyrmann
    Team Associated RC10 B4

  • #2
    Det er vel strengt tatt det samme? Anyways.. Crawler-delen av hobbyen er fet. Mye gøy man får kjøpt,
    og ting går "aldri" i stykker...
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Jeg har snakket med noen på norcc og fått noen tipps der. Er det noen med erfaring på Axial scx10 2000 jeep cherokee?
      Navn: Vidar Dyrø
      Yrke: Overstyrmann
      Team Associated RC10 B4

      Comment


      • #4
        Forskjellen er vel at en trailbil, også kalt skalabil, som feks Axial scx10, vattera ascender, mst cmx/fmx og andre 1.9 biler.

        Crawler er mer som den på bildet her:



        Når det kommer til erfaringer med scx10 så er vel det den mest brukte skalabilen. Eneste minuset med den er at den er noe lett, så man må vekte den litt foran. Ellers er scx10 2 en helt topp rett ut av esken.

        Sendt fra innsiden av din mikrobølgeovn.

        Signatur
        http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

        Comment


        • #5
          OK!

          Hvilken trail/skalabil vil du anbefale oss med tanke på dine erfaringer?
          Navn: Vidar Dyrø
          Yrke: Overstyrmann
          Team Associated RC10 B4

          Comment


          • #6
            Jeg bruker selv scx10. Både til trail og konkurranser. Hvis du skal kjøpe deg ny bil anbefaler jeg scx10 2. Den er finfin å bruke.

            Du har valget mellom kit og ett så hvis du vil skru den sammen selv og velge elektronikken selv, velger du kit. Vil du ha kjøreglede rett ut av esken, velger du rtr.





            Sendt fra innsiden av din mikrobølgeovn.

            Signatur
            http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

            Comment


            • #7
              Ok. Da bestiller jeg 2 stk scx10 RTR. Vi skal ikke delta i noen konkuranse så RTR får duge for oss.
              Navn: Vidar Dyrø
              Yrke: Overstyrmann
              Team Associated RC10 B4

              Comment


              • #8
                Høres ut som en fin plan. Hvis du bor i Vestfold eller i nærheten så finnes det et knallbra innendørs senter med baner for de bilene. Sjekk ut Vestfold Rc Senter og Vrs skala/crawling på facebook. Vi har også bane for 1/10 buggy, drifting og micro touring.

                Sendt fra innsiden av din mikrobølgeovn.

                Signatur
                http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                Comment


                • #9
                  Er det noen forskjell på Axial scx10 2 2000 jeep cherokee og Honcho? Ser det er en 1000,- prisforskjell
                  Navn: Vidar Dyrø
                  Yrke: Overstyrmann
                  Team Associated RC10 B4

                  Comment


                  • #10
                    Det er jeg usikker på. Kan det være at honcho er versjon 1 og jeep er scx10 2 feks? Scx10 2 kommer med honcho den og men usikker på om den er på det norske markedet enda.

                    Sendt fra innsiden av din mikrobølgeovn.

                    Signatur
                    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X