Announcement

Collapse
No announcement yet.

Styring av elektrisk pumpe(av/fyll/tøm)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Styring av elektrisk pumpe(av/fyll/tøm)

    Hei,

    Skal montere ei elektrisk fuelpumpe i fieldboksen min. Men, eg lurer på hvordan disse styres eksternt? Alle disse har en skyve bryter på selve pumpa, men, flere glødepanel som man får kjøpt kan styre pumper i tillegg.

    Krever dette ei spesiell pumpe som er laget for det, eller kan et slikt panel styre alle elektriske pumper(på 12v)?

    Det eg ser for meg er at eg lager meg en bryter med tre posisjoner, en for av, en for påfylling og en for tømming hvor +/- til pumpa byttes om. Vil dette fungere eller er det vanlig at pumpene har innebygget sikring mot feilkobling?
    Thorbjørn Kirkeleit (Haugaland Modellflyklubb)
    Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

  • #2
    Er bare å koble ledningene til pumpa på bruteren på panelet det...
    Men ikke alle pumper kan pumpe 2 veier da..
    OTteknikk.com

    Comment


    • #3
      Ahh, manglet vesentlig informasjon i første innlegget.

      Eg holder på å lage en egen custom fieldbox, og har ikke behov for et slikt glødepanel. Det var bare en observasjon eg har gjort at det finnes paneler som kan styre pumper, og det er denne funksjonen eg ønsker å kopiere via en egen bryter.
      Thorbjørn Kirkeleit (Haugaland Modellflyklubb)
      Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

      Comment


      • #4
        bare sett bryteren på pumpa til å pumpe en vei. så kobler du opp pumpa mot bryteren du skal ha på field boksen. er slik jeg har gjort det mot mitt powerpanel. funker som fy det. Det eneste bryteren i mitt panel gjør er å snu retningen på + og -.
        http://www.romedaldogfighters.com/
        http://www.fjernstyrt.net
        "Det er dit det går"

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X