Hei.
Jeg har en elektrisk aktuator (12V) som enkelt og greit åpnes og lukkes avhengig av hvilken vei pluss og minus kobles på aktuatoren.
Samtidig har jeg en radiostyring (receiver og fartsregulator) som fungerer på samme måte, dvs. at polariteten endres avhengig av om en kjører spakene mot venstre eller høyre (evt. opp eller ned).
Problemet er at radiostyringen ikke tåler 12V, iallefall ikke med strømmengden som aktuatoren krever. Jeg trenger derfor hjelp til hva jeg trenger av komponenter og kobling for å styre polariteten mot aktuatoren uten å kjøre all strøm gjennom regulatoren. Jeg ser for meg at jeg trenger et bilbatteri og et antall releer her.
Selve styringen krever jo ikke allverdens strøm, så jeg kan forsåvidt bruke et vanlig 7,2V batteri på denne, men det mest optimale hadde vært en transformator som bruker bilbatteriet både på styring og power.
Håper å komme utav det på billigste måte. Plass/størrelse på komponentene har ikke betydning.
Jeg har en elektrisk aktuator (12V) som enkelt og greit åpnes og lukkes avhengig av hvilken vei pluss og minus kobles på aktuatoren.
Samtidig har jeg en radiostyring (receiver og fartsregulator) som fungerer på samme måte, dvs. at polariteten endres avhengig av om en kjører spakene mot venstre eller høyre (evt. opp eller ned).
Problemet er at radiostyringen ikke tåler 12V, iallefall ikke med strømmengden som aktuatoren krever. Jeg trenger derfor hjelp til hva jeg trenger av komponenter og kobling for å styre polariteten mot aktuatoren uten å kjøre all strøm gjennom regulatoren. Jeg ser for meg at jeg trenger et bilbatteri og et antall releer her.
Selve styringen krever jo ikke allverdens strøm, så jeg kan forsåvidt bruke et vanlig 7,2V batteri på denne, men det mest optimale hadde vært en transformator som bruker bilbatteriet både på styring og power.
Håper å komme utav det på billigste måte. Plass/størrelse på komponentene har ikke betydning.