Announcement

Collapse
No announcement yet.

HD Action Kamera til RC bilkjøring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HD Action Kamera til RC bilkjøring

    Heisann

    Lurer på om det er noen der ute som kan veilede meg litt og kanskje har erfaring med filmkamera til rcbil.
    Det finnes en god del der ute, billige og dyre, men ikke alle har det jeg ønsker meg eller som rett og slett er for dyre.

    Ønskeliste:
    720p og / eller 1080p i oppløsning
    Utbyttbart minnekort, skal helst takle større enn 4 GB minne, da HD video tar plass.
    Lett
    Liten
    Med programvare for Windows, da det er det jeg har lettest tilgang til.

    Hva har jeg sett på:
    MD80 som ikke støtter 720p, men det er lite
    GoPro HD Motorsports HERO, dette er "stort" og dyrt
    Oregon Action Camera, for klomptete, alle versjonene
    Traxxas GoPro Hero, antar at dette er klin likt forrige versjon av GoPro

    Kanskje det finnes noe annet som jeg kan bruke?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Ingen som har noen forslag?

    Får leite litt til da...
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Du kan jo se om noe av dette er interessant: http://hobbyking.com/hobbyking/store...idCategory=316

      Comment


      • #4
        Ta HD her, syk kvalitet på filmen, og du kan filme i 60fps (normal hastighet er 30 fps). den er også vanntett og støtsikker. den har også en 170 grader vidlinse. Søk på Jetlag2222 eller mempey på youtube, de bruker HD hero mye og er storfornøyd med den.
        Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

        Comment


        • #5
          Originally posted by glaserud View Post
          Du kan jo se om noe av dette er interessant: http://hobbyking.com/hobbyking/store...idCategory=316
          Dette er jo mest produkter som man trenger en mottaker og da en opptaker for å få tatt film, samt at det var utrolig lite HD.
          Men kult var det og ikke spesielt dyrt heller.


          Originally posted by Access View Post
          Ta HD her, syk kvalitet på filmen, og du kan filme i 60fps (normal hastighet er 30 fps). den er også vanntett og støtsikker. den har også en 170 grader vidlinse. Søk på Jetlag2222 eller mempey på youtube, de bruker HD hero mye og er storfornøyd med den.
          Jeg liker også Hero i wide versjonen, men til 3500,- i norge og ikke vanvittig mye billigere noe annet sted, så synes jeg det blir dyrt.
          Det andre er at det er "stort". Hadde den vært mindre så tror jeg det ikke hadde vært noen tvil.

          Får leite litt til tenker jeg
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            Endte du opp med noe kamera?
            Jeg vurderer dette: http://www.fotovideo.no/Avdelinger/P...ET-125835.aspx til bruk på en losi dessert truck hvor det ofte går hardt for seg.

            Comment


            • #7
              nei, har ikke kjøpt noe kamera enda.
              Det du linker til så veldig bra ut, men jeg ser ikke størrelsen.
              GoPro er jo knall kamera, men det blir utrolig stort til å montere på en bil synes jeg.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Dimensions (H x W x D): 100mm x 55mm x 34mm
                På produsentens side er det også et bilde hvor det er montert på en hjelm så man ser størrelsen:
                Shopify provides a reliable Ecommerce platform so you focus on selling online! Integrated hosting, shopping cart and Ecommerce payment solution all in one!

                Legg også merke til bildet under overskriften "super tough". Det ser ut som det tåler litt.

                Comment


                • #9
                  Kom på denne igjen.

                  GoPro Hero 3 har jo kommet....


                  MEN. Så over til helgens store lille ting.

                  SKal kjøre Mini-Z på Helsfyr og da skulle jeg gjerne ha laget en liten film eller to.
                  Har da tilgang på HD WebCam og pc.

                  1) Så det jeg hadde tenkt var en slik timelaps over helgen. Bare slik oversikt over hele omerådet.
                  Da ønsker jeg et program som kan ta opp bilde fra webcam og rett til disk og som eventuelt kan lage en filmsnutt ut av det.
                  Hva er sånn ca tid mellom hvert bilde som kan bli kult?
                  hvert 60 s eller oftere / sjeldnere?
                  Fredag - søndag, men ikke om natta. Kun når vi er tilstedet.

                  2) Så hadde jeg tenkt å bruke 2 eller 3 webkamera til å ta opp litt kjøring.
                  Disse kameraene skal plasseres rundt banen å ta opp all action.
                  Ønsker da at jeg får 3 stk samtidig filmer ned på disk. Slik at jeg kan samkjøre dem til en film med forskjellige vinkler.

                  Spørsmål:
                  Er dette mulig og hva slags programvare kan jeg bruke?
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10


                    Billig, bra, kan velge om den skal lagre .MOV eller.AVI fil med H.264 codec.

                    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Thomaseh View Post
                      http://www.ebay.com/itm/Mini-DVR-808...item2a20b389dc

                      Billig, bra, kan velge om den skal lagre .MOV eller.AVI fil med H.264 codec.
                      Ja den er nok ikke så dum hvis du skal ha film fra selve bilen. Det svarer jo på spørsmålet i første post.
                      Veit du noe om spørsmålene i post #9?
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har laget timelapse, men da brukt DSLR og smelt alt sammen i ettertid. Men du kan jo sjekke: http://www.candylabs.com/videovelocity

                        Og lykke til med å få samkjørt 3 kamera

                        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                        Comment


                        • #13
                          Trenger ikke være helt nøyaktig, så det tror jeg skal gå ganske greit bare jeg får tatt opp.
                          Begynte litt seint å leite, men får se hva jeg finner
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            Det som faktisk er litt kult med GoPro Hero 3 Black edition er at man kan bruke 1 fjernkontroll til å kontrollere 50 stk Hero 3.
                            Det andre som er litt kult er at man kan bruke en app på iPhone / Android til å kontrollere eller sjekker hva kamera faktisk ser.

                            Men prisen på 4000,- er litt drøy akkurat nå...

                            Men finnes det et videoredigeringsverktøy som kan holde 4 spor og at man da kan lage et ferdig produkt ved å velge fra disse sporene? Gjerne så billig som mulig
                            Det er veldig vanskelig å få riktige overganger mellom filmene som er tatt opp med forskjellige kamera. Spesielt siden jeg ikke har noe redigeringsverktøy hvor jeg ser alle spor samtidig.


                            Det blei litt tungvint, men jeg brukte bare Windows Movie Maker til å lage timelaps. Brukte 0.1s mellom bildene. Synes det blei ok til å være min første gang.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              Jeg bruker GoPro Hero 3 og det fungerer tipp topp! http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=24043

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X