Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lim som kan løses opp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lim som kan løses opp?

    Lurer på om det finnes et lim man bruker på dekkene som er mulig å løse opp igjen, for veldig ofte så knuser jeg en felg eller et dekk å kunne tenkt meg å brukt opp igjen det som er i orden.

  • #2
    Ett døgn i aceton gjør susen😎

    Comment


    • #3
      Jeg spurte om det samme og det var flere som tipset om å koke det i vann rett og slett.
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #4
        Aceton kan anbefales. Kan kjøpes på biltema.
        Otto Gebhardt
        Xray XB9, Xray XB4, Team Durango DEX210
        This message will self-destruct in 10 seconds...

        Comment


        • #5
          Er det CA-lim? I så fall kan man jo rette og slett bruke CA-debonder lim?

          Finnes hos de fleste RC-butikker med ett utvalg av CA-lim.
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #6
            Selv bruker jeg Loctite eller zap-a-gap. Dette går greit å løse opp i aceton.
            Otto Gebhardt
            Xray XB9, Xray XB4, Team Durango DEX210
            This message will self-destruct in 10 seconds...

            Comment


            • #7
              Verdt å nevne for noen som ikke har gjort det før at man ikke legger hjulene rett i aceton, men på en rist e.l. over og lar dampen fra noen desiliter gjøre jobben. F.eks. i ei bøtte med lokk på. Må prøves ut, er visst ikke alt av gummi,felg,skum som tåler det like bra men har selv prøvd det med suksess hver gang. Har kun prøvd baking utenom, og da blir limet sprøtt og lite praktisk å få av uten etterbehandling i kok eller aceton, stor fare i tillegg for å misforme felg ved baking.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X