Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hardcase eller ikke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hardcase eller ikke

    Jeg fikk bestilt feil batterier og sitter med 4 stk. 5A 7,4V "softcase" batterier som jeg hadde ment å bruke i buggyen min BSD 1/8 børsteløs.

    Går det greit å bruke disse batteriene, eller er det bare å selge dem på finn og bestille nye i hardcase?

  • #2
    Bare kjør, men pass på så de ikke får skader. Jeg kjører mye softcase LiPo 14,8V i 1/8 og må av og til tape litt hvis de blir slitt. Så kjør i vei
    XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

    Comment


    • #3
      Så lenge de sitter godt beskyttet oppi chassiset er det ikke noe farlig å bruke soft case, men som nevnt over kan du jo tape litt slik at emballasjen ikke ryker.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #4
        Originally posted by >Jonas< View Post
        Så lenge de sitter godt beskyttet oppi chassiset er det ikke noe farlig å bruke soft case, men som nevnt over kan du jo tape litt slik at emballasjen ikke ryker.
        Betyr det at jeg bare kan surre inn hele greia i f.eks. Gaffateip? Trodde kanskje det ble problemer med kjøling av slikt. Men igjen så blir ikke lipo så varmt som nimh virker det som.

        Comment


        • #5
          Jeg har tapet mine i hjørnene/kantene med elektrotape der de blir slitt etterhvert. Du kjenner til RC-klubben i distriktet ditt?
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #6
            Originally posted by >Jonas< View Post
            Jeg har tapet mine i hjørnene/kantene med elektrotape der de blir slitt etterhvert. Du kjenner til RC-klubben i distriktet ditt?
            Smart det med teipingen
            Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
            Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
            E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

            Comment


            • #7
              I en offroad bil skal det helst være hard case fordi det beskytter cellene mer, men det jeg har sett er veldig populært, er å legge et par lag med gaffa tape rundt batteriene for å få litt av samme effekten som hard case gir.
              Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

              Comment


              • #8
                Nå sitter jo batteriene i mange offroadere godt beskyttet i batterikassene, så da er det jo ikke så viktig om det er hardcase eller ikke. Der batteriene er utsatt for støt og juling, som i mange touring biler, bør man ha hardcase.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #9
                  Har kjørt på softcase batterier lenge nå i en 1:8 offroad bil, uten teip! og det funker strålende

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X