Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av lader og batteri til Rustler VXL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av lader og batteri til Rustler VXL

    Fulgte med et 8.4v 3000mah NiMh 7 cells batteri med bilen, samt en lader som bruker ca. 8timer på å lade dette batteriet. Så tenkte jeg kunne kjøpe ny lader og batteri, som forhåpentligvis kan lade litt fortere og slik at jeg har et som kan lades mens det andre brukes.

    Nå har jeg lest at om jeg skal ha maks ytelse så er LiPo batterier veien å gå, men vet ikke om jeg skal gå over til det enda, da jeg jeg fikk bilen idag, og har ikke fått kjørt den enda. Hva mener dere?

    Jeg tenkte i første omgang et til NiMh batteri på 8.4v, men kanskje litt mer mah? Og en lader som kan lade batteriene fortere. Eller skal jeg bare gå for 11.1v LiPo batteri med en gang?

    Til slutt, hvilken type batteri og lader anbefaler dere, enten om det blir NiMh eller LiPo? og finnes det noe lader som kan lade begge typene?
    TLR 22

  • #2
    Når det kommer til Batterier og lader, Så vil jeg for det første annbefale og kjøpe Computer lader, Disse kan lade "alle" batterier som er i rc pr dags dato.

    Når det kommer til Lipo, Så vil jeg annbefale og starte med 7.4v lipo (stor overgang fra 8.4v nihm) Men kjøp gjerne ett 3s (11.1v) lipo med det samme.

    Annbefaler minst 4000 mah og minimum 25-30c til den bilen. Uansett om du tar 7.4 eller 11.1v.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      ja,kjøp en skikkelig lader med en gang... kan jo prøve deg med batterier frå hobbyking..har fleire sjøl,ingen problem...7.4 so er bilen kontrollerbar,med 11.1 er den hysterisk.. får vel 5000mah 11.1 for 30 dollar på hobbyking..
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        Originally posted by xillianto View Post
        Når det kommer til Batterier og lader, Så vil jeg for det første annbefale og kjøpe Computer lader, Disse kan lade "alle" batterier som er i rc pr dags dato.
        Har du en link til denne laderen? Og greit at den lader alle type batterier, men vil jeg fortsatt måtte vente 8 timer for å lade mitt nåværende 8.4v 3000mah batteri?
        TLR 22

        Comment


        • #5
          nei,då lada du på en time,,,sånn ca...elefun har vel hyperion lader...den funka no bra hvertfall...
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              Ta nå en som tar både 12v og 220v ?

              Glem det, så at den tar 220 nå...

              Glem nå ikke ladekabel...

              http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=8822&i=17&
              Last edited by KjetilT; 24 August 2010, 21:24.
              | Spektrum DX8|
              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

              Comment


              • #8
                der må du ha en traxxas plugg og,e ikkje på den i utgangspunktet...ev skifte til deans på bil og batteri...
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  Stemmer... kan ikke bruke en overgang under lading ??

                  Deans blir helt sikkert brukt av han senere vist han skaffer andre biler eller slikt... Da det er mest utbrett...
                  | Spektrum DX8|
                  | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                  Comment


                  • #10
                    jo,kan bruke en overgang,men like enkelt å ta en plugg på ladekabelen som en ikkje bruker og lodde på en traxxas då...
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #11
                      Nja... ville brukt overgang i verste fall, Da har han tilgang En overgang fra Deans til traxxas den dagen han finner ut at traxxas plugger blir kjedeligt... fjerner han bare overgangen
                      | Spektrum DX8|
                      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                      Comment


                      • #12
                        sant nok...ville av egen erfaring og vurdert gatehjul viss du kjem til å køyre litt i gata og...offroaddekka e vekk på et blunk då...
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #13
                          Mye info her nå, snakk om noe overgang, er dette noe jeg trenger på kontakten på bilen for at disse nye batteriene skal funke LiPo o.l? Eller trenger jeg det til den laderen som ble linket til fra Hyperion? Eller trenger jeg kanskje en overgang på både bilen og laderen?

                          Edit: Virker som jeg trenger en overgang på bilen til LiPo batterier hvertfall, da kontakt på LiPo batteriene jeg har sett ser helt annerledes ut en pluggen på bilen. Noen som kan linke til en slik overgang?

                          Edit2: Så lurer jeg på om det er noe farlig å la batteriet stå i laderen som fulgte med bilen lenge etter at lampa på laderen blir grønn? Tror nemlig batteriet blir ferdig ladet rundt 2 i natt, men da kan det hende jeg ligger å sover, er det noe krise om batteriet da står i til neste morgen? Eller burde jeg stoppe lading før jeg legger meg?
                          Last edited by Nitrius; 24 August 2010, 22:41.
                          TLR 22

                          Comment


                          • #14
                            så lenge den skal slukke selv, så er det ikke farlig.
                            | Spektrum DX8|
                            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                            Comment


                            • #15
                              Sjekk ut V680AC hos Throttlestore. Billig og grei lader med god effekt for batteriene som er aktuelle for Rustleren. LiPo får du billig hos Hobbyking. Det optimale er å ha batteriledningene stikke opp på toppen av batteriet. Stikker de ut på sida må man trimme bort litt plast så man får plass til ledningene ut av batterikassa. NiMH er ikke noe billigere enn LiPo, og ytelsen er langt dårligere, så det er ingen grunn til å ikke sette seg inn i og kjøpe LiPo i første omgang.

                              Når det kommer til lading så skal dette ikke stå på ubevoktet. Disse "dumme" laderne er ikke alltid til å stole på, og er man uheldig kan det smelle fordi laderen fortsetter å mate batteriet selv om det egentlig er fullt.
                              Team RC Companiet - Minicupen.no
                              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X