Announcement

Collapse
No announcement yet.

imax b6ac ladespørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • imax b6ac ladespørsmål

    hei, har et spørsmål angående imax b6ac.

    når man velger lipo balance, så lader den også batteriene fullt opp ikke sant?

    plejmo
    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
    Smått&Rått Harstad

  • #2
    Nå har jeg fått tak i samme lader, ikke brukt den enda, shame on me, men står ikke det i bruksanvisningen?
    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

    Comment


    • #3
      Ja, den lader selvsagt batteriet fullt opp.
      TEAM ELEFUN

      Comment


      • #4
        var det jeg trodde, men ble fortalt at den ikke gjorde det, noe jeg ikke fikk til å stemme.. vel takk for svar

        plejmo
        Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
        Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
        Smått&Rått Harstad

        Comment


        • #5
          sikkert ett dumt spørsmål, men hva er forskjell på lipo charge eller lipo balance??
          Dan Brandtenborg (1982)
          Traxxas E Revo Brushless,HPI SAVAGE 25,SAVAGE X,Axial AX10

          Comment


          • #6
            lipo lading er vel vanlig lading mens balansering så lader du flere celler samtidig. Da er det viktig att de har samme volt/amp osv...
            Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

            En Baja

            Comment


            • #7
              lading lader batteriet, mens balansering balanserer sellene slik at de har lik mengde strøm, og lader det

              plejmo
              Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
              Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
              Smått&Rått Harstad

              Comment


              • #8
                oK, føler meg helt grønn på dette ennå.
                For meg som har 11.1v og 5000mah. hva lønner seg??
                Dan Brandtenborg (1982)
                Traxxas E Revo Brushless,HPI SAVAGE 25,SAVAGE X,Axial AX10

                Comment


                • #9
                  vel man bør alltid balansere, uansett volt og ampere. men det tar litt lengre tid, derfor er det mange som balanserer f.eks. hver 2 eller 3 gang.

                  plejmo
                  Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                  Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                  Smått&Rått Harstad

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dan View Post
                    oK, føler meg helt grønn på dette ennå.
                    For meg som har 11.1v og 5000mah. hva lønner seg??
                    Ingen spørsmål er for dumme tenker jeg, hehe. Jeg har sikkert noen "dumme" spørsmål ang. denne laderen jeg også. Kjøpte meg nemlig slik lader på fredag.
                    Forskjellen er at jeg ikke har rukket å prøve'n enda, kun skumlest brukervilledninga, hehe.
                    Men tror jeg har skjønt et par ting, man må være forskiktig så man ikke lader batteriene opp for fort, så det blir for varmt? Noe med 1c osv..
                    Så er det vel forskjell på enkelt batteri og batterier med flere celler(også batteripakker) De kan det være lurt å balansere?

                    Jeg har ikke peiling på dette, bare lurer..
                    Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by plejmo View Post
                      vel man bør alltid balansere, uansett volt og ampere. men det tar litt lengre tid, derfor er det mange som balanserer f.eks. hver 2 eller 3 gang.

                      plejmo
                      ehh hvis jeg har forstått lipo riktig så består da hans batteri av 3 *3,7v = 11,1 V
                      Disse lades ALDRI 100% likt opp, og ett lipo er farlig å lade feil da det kan eksplodere/ta fyr...
                      Derfor MÅ du ballansere, dette gjør att den stopper lading og lar alle celler javne seg ut og komme til samme spenning før den evnt fortsetter. Dette er hva den "ekstra" kontakten er for, det går ett par til hver celle som kobles til ballanseringen og som så sjekker cellene....
                      Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

                      En Baja

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by plejmo View Post
                        vel man bør alltid balansere, uansett volt og ampere. men det tar litt lengre tid, derfor er det mange som balanserer f.eks. hver 2 eller 3 gang.

                        plejmo
                        Er litt treig til å skrive jeg..
                        Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

                        Comment


                        • #13
                          vel, det er IKKE farlig å lade et lipo uten balansering, så lenge du balanserer med jevne mellomrom, for batteriet blir ikke så skeivt lada. også er det veldig lurt å balansere første gangen.

                          jeg balanserer hver gang, fordi jeg ikke har det så travelt når jeg skal lade batteriene, og fordi det uten tvil er det aller beste for batteriene

                          vel hvor mange c man kan lade på kommer ann på batteriet, mine batteri kan lades på 2c og 1c tilsvarer amperen batteriet er på. så:

                          5000mAh (mine batteri er på 5000mAh) *2 = 10000mAh. noe som betyr at batteriene mine kan lades på 10A men så har det seg slik at Imax'en lader på max 5A, noe som er 1c for batteriene mine.

                          slik jeg har skjønt det er det beste for batteriene å lade på 1c. så om batteriet ditt er på 3200mAh, lad på 3,2A eller mindre. om det er på 4800mAh lad på 4,8A eller mindre osv.

                          om du lader på mindre enn 1c så gjør det ikke at batteriene vil ende opp med mindre A, men at det vil ta lengre tid før det er ferdiglada.

                          plejmo
                          Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                          Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                          Smått&Rått Harstad

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X