Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipo spørsmål!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lipo spørsmål!!

    Hei..! Trenger litt innspill her....

    Har to pakker.
    En 3S - 3300 og en 2S 3300, hver på 25 C.

    Jeg lader stort sett på 1C / 3,3A(3300mah)
    normal ladetid er på rundt 1 time.

    Nå de siste gangene synes jeg den blir fort ferdig...! Ladet begge nå og laderen indikerer ferdig i løpet av ca halvtime på hver.
    Det skal sies at jeg har en mistanke om kanskje å ha en redusert ESC. (Traxxas Velineon) som smakte på lipo med cut-off'en slått av i et par sekunder.
    Men det har ikke vært noe merkbart de siste ukene etter det skjedde, så har egentlig slått det fra meg.

    Hva kan det komme av? noen forslag???
    Kristoffer-1981
    ###More power...!! For god's sake.... MORE POWER..!!##

  • #2
    esc'en tar ikke skade av og kjøre lipo batterier uten lipo cut'off.... lipo cut'offen er der for batterienes skyld pga dem ikke skal tappes for mye.


    Men hva har du lipo cut'off satt på ?
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      En annen ting også er, hvor mye strøm får du inn på pakkene nå når den stopper med lading?

      Kjører du til lipo cutoffen slår inn ?
      Rasmus Fauske
      http://www.rc-batteri.no
      TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

      Comment


      • #4
        Originally posted by xillianto View Post
        esc'en tar ikke skade av og kjøre lipo batterier uten lipo cut'off.... lipo cut'offen er der for batterienes skyld pga dem ikke skal tappes for mye.
        Men hva har du lipo cut'off satt på ?
        - Som sagt, så kjørte jeg bare noen meter med cut-off'en slått av. (hadde dagen før kjørt med Nimh batterier og glemt det da jeg gjorde en test dagen etter)
        Den oppførte seg noe rart, så jeg koblet av batteriet og koblet det på igjen.. Da virket alt, og har gjort siden.
        Jeg har ikke fysisk stilt inn cut-off på ESC, Den er ferdigprogrammert.
        Kristoffer-1981
        ###More power...!! For god's sake.... MORE POWER..!!##

        Comment


        • #5
          Originally posted by rfauske View Post
          En annen ting også er, hvor mye strøm får du inn på pakkene nå når den stopper med lading?

          Kjører du til lipo cutoffen slår inn ?
          Får inn samme mengde volt som jeg alltid har. Den kutter på rundt 8,3V på 2S og rundt 12-"et eller annet" på 3S (husker ikke i farta)
          Og ja, kjører til den slår ut på cut-off'en. Er det dumt? Skal vel ikke ha noe å si?
          Traxxas Velineon systemet skal jo være ganske dummy-proof!?
          Kristoffer-1981
          ###More power...!! For god's sake.... MORE POWER..!!##

          Comment


          • #6
            Tenkte om du får opp hvor mange mAh du får inn på pakken (strøm) ikke hvilken spenning

            En annen sak er hvilken spenning du har på batteriet når du begynner å lade det ?

            har du forresten kjørt mye ute i regnet ? har en Slash 4x4 selv som begynner å bli rimelig glupsk på batteriene siden lagrene har sett bedre dager (rust, sand, støv osv)
            Rasmus Fauske
            http://www.rc-batteri.no
            TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

            Comment


            • #7
              Originally posted by rfauske View Post
              Tenkte om du får opp hvor mange mAh du får inn på pakken (strøm) ikke hvilken spenning

              En annen sak er hvilken spenning du har på batteriet når du begynner å lade det ?

              har du forresten kjørt mye ute i regnet ? har en Slash 4x4 selv som begynner å bli rimelig glupsk på batteriene siden lagrene har sett bedre dager (rust, sand, støv osv)
              litt usikker på hvor mye som gikk inn på pakka.. Skal sjekke nærmere.
              Bilen har ikke kjørt i regn i det hele tatt.. og er ellers i fin stand.

              Men du.. ser du reklamerer litt for Rc-batteri. Du har ikke tilfeldigvis prøvd de 10.000Mah batteriene?
              er veldig nysgjerrig på dem...
              Kristoffer-1981
              ###More power...!! For god's sake.... MORE POWER..!!##

              Comment


              • #8
                Har ikke brukt dei selv enda nei, men burde virke flott i bilen så lenge du har fysisk plass til dei. (dei er høyere enn en vanlig 2S pakke, ellers som dei andre)

                For min del tenker jeg å bruke en slik i Slash 4X4en for å få lang kjøretid uten å bytte batteri.
                Rasmus Fauske
                http://www.rc-batteri.no
                TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X