Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste batteriplugger for LiPo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beste batteriplugger for LiPo?

    Heisann! Lurer bare på om noen av dere har noen formening om hva slags batteri plugger som fungerer best til LiPo? Har brukt en del NiMh batterier med Tamiya plugg tidligere i kombinasjon med kraftig motor, og faktisk opplevd at Tamiya-pluggen har smelta....
    Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
    Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

  • #2
    Deans (t-kontakt) er mye brukt. De tåler lipo/børsteløst uten problemer
    Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
    OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
    Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

    Comment


    • #3
      Originally posted by dMon View Post
      Deans (t-kontakt) er mye brukt. De tåler lipo/børsteløst uten problemer
      Kommer helt ann på belastningene. Deans takler ca 55-65A trekk, men for f.eks mamba monster... så smelter du disse over tid.

      Men for en M chassis eller drift bil, så er deans helt flott da du ikke har samme trekket
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • #4
        Vet ikke om Traxxas-pluggene er de som tåler høyest strømtrekk, men de ligger i hvert fall i det øvre skiktet. Fordelen med Traxxas-pluggene er at du får godt tak i dem og det gjør at de er ganske enkle å koble sammen og fra hverandre. Andre alternativer er EC5 og Deans-plugger. EC5 pluggene får du også nogenlunde godt tak på, ikke så bra som Traxxas, men bedre enn Deans. Det er i hvert fall mine erfaringer.

        Comment


        • #5
          Jeg liker Traxxas pluggene godt, eneste nedturen er vel at de ikke er like utbredt som f.eks Deans, og kanskje noe vanskeligere å få tak i?
          TLR 22

          Comment


          • #6
            Som nevnt over så kjører jeg stortsett kun drifting, og jeg sverger livet mitt til Deans inntil det motsatte er bevist for meg
            De finnes jo i forskjellige farger oog :O

            Retteråsen
            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

            Comment


            • #7
              Skal brukes i en Traxxas Slash med 5,5T børsteløs og 3S 5000mAh 30C LiPo.... EZRun systemet....
              Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
              Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

              Comment


              • #8
                Med den comboen og bil, så ser jeg ikke problemet med at du kan velge fritt mellom plugger, så fremt du ikke velger Tamiya plugg..
                Så der står du helt fritt

                Retteråsen
                Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                Comment


                • #9
                  Originally posted by MrViking View Post
                  Skal brukes i en Traxxas Slash med 5,5T børsteløs og 3S 5000mAh 30C LiPo.... EZRun systemet....
                  60A regulatoren har limit på 13T for offroadbruk med 3S (og 8,5T med 2S). Uansett, den komboen er overhodet ikke beregnet for bruk i en Slash, og du vil nok fort erfare problemer. Skal du bruke 3S så gå for en motor rundt 3000kV.

                  Når det er sagt kan du bruke Deans, men det er mye lettere å få til skikkelige loddinger med f.eks. TRX, samt at den tåler langt mer strøm.
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • #10
                    Jonas, har hørt flere si det samme.... Men har sett flere videoer på youtube med det systemet, så det FUNKER jo.... kanskje ikke optimalt, men må testes Kan nok hende det blir motorbytte etter hvert til en 3000kv som du sier.
                    Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
                    Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

                    Comment


                    • #11
                      Du skal ikke se bort ifra at regulatoren tar kvelden ganske fort. Vifta må du bytte siden den ikke tåler 3S, og dette på 2S i en touringbil med en fornuftig giring blir sånn passe varmt. Hvordan dette da blir med 3S i en mye større og tyngre bil, ja, jeg kan ihvertfall ikke forestille meg at det vil fungere svært bra. Ikke bare vil det bli varmt, men det unødvendige høye strømtrekket vil føre til kortere kjøretider også. Men, dine penger, ditt valg.
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har en Mini inferno. som er 1/16 scala.. Den har jeg fått kjøpt Xcelorin BL opp sett, med 8200 KV. Kjører 3s Lipo med 30C på denne.. Det holder ikke.. Er noe som går i stykker hver gang jeg får reparert, og prøver igjen.. Men man skal aldri gi opp.. haha.. Dette opsette blitr også varmt.. Men HALLO for en akselerasjon..
                        Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
                        Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

                        Comment


                        • #13
                          Jonas: Kan jeg bruke 60A ESC`en og 3S LiPo hvis jeg bytter motor? Velger å høre på folk som har litt mer peil en jeg har Vifrta har jeg allerede bytta, så det er i orden.
                          Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
                          Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

                          Comment


                          • #14
                            Ja, men regulatoren er oppgitt til minimum 13T motor ved bruk av 3S. Det kan fungere fint med en motor med lavere turn, men dersom strømtrekket til motoren er mer enn hva regulatoren klarer kan du risikere at den termiske beskyttelsen slår inn, eller at regulatoren tar kvelden. Men det kommer jo da også an på kjørestil.
                            Team RC Companiet - Minicupen.no
                            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X