Announcement

Collapse
No announcement yet.

Li-Po batteri(er) til Lama V3: Hvilke skal jeg kjøpe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Li-Po batteri(er) til Lama V3: Hvilke skal jeg kjøpe?

    Tenkte jeg skulle kjøpe et eller flere batterier til mitt Esky Lama V3
    av DealExtreme eller ebay. (Se på linkene).
    Men lurer litt, - har hørt at man skal være litt påpasselige med li-po batterier, sånn i forhold til originale VS ikke original?
    Ønsker selvfølgelig batterier av best kvalitet, må ikke ha mange mAh (bare som bonus).
    Ønsker noen meninger her, hvilke bør jeg handle? Har det noe og si om jeg velger originale batterier?

    Takker for svar.

    -Nils

  • #2
    Originally posted by ESS View Post
    Tenkte jeg skulle kjøpe et eller flere batterier til mitt Esky Lama V3
    av DealExtreme eller ebay. (Se på linkene).
    Men lurer litt, - har hørt at man skal være litt påpasselige med li-po batterier, sånn i forhold til originale VS ikke original?
    Ønsker selvfølgelig batterier av best kvalitet, må ikke ha mange mAh (bare som bonus).
    Ønsker noen meninger her, hvilke bør jeg handle? Har det noe og si om jeg velger originale batterier?

    Takker for svar.

    -Nils

    Her har du også noen greie... http://hobbyking.com/hobbyking/store...dProduct=13925
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Takker. De var i vertfall ikke dyre, ca 31 kr.
      Men hvordan er det og bruke forskjellige merker, og er det noen forskjell fra den og feks. denne fra DealExtreme?
      Har også notert meg at Hong Kong har gratis frakt inkl. i prisen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by ESS View Post
        Takker. De var i vertfall ikke dyre, ca 31 kr.
        Men hvordan er det og bruke forskjellige merker, og er det noen forskjell fra den og feks. denne fra DealExtreme?
        Har også notert meg at Hong Kong har gratis frakt inkl. i prisen.
        Det er jo klart at det er forskjell fra produsent til produsent, Rimeligere batterier varer kanskje ikke så mange ladninger osv, Men fordelene med hobbyking er jo at det nesten blir bruk og kast, Eller handle inn 3-4 stk om gangen, Bruk til dem begynner og svikter og bestille nye
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Ok. Esky liker og fortelle oss at vi må kjøpe originale deler. Kan det være noe sant i dette, - så man kan risikere og skade helikopter eller batteriet med feil batteri?

          Comment


          • #6
            Originally posted by ESS View Post
            Ok. Esky liker og fortelle oss at vi må kjøpe originale deler. Kan det være noe sant i dette, - så man kan risikere og skade helikopter eller batteriet med feil batteri?
            Ved feil spenning osv, så er det klart at man kan skade batteri eller helikopter, Men selv hadde jeg ikke hatt noe problem med og bestilt flightmax / Zippy batterier, Jeg bruker selv disse i mine biler (som jeg nettop solgte da)
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #7
              Vet du hva "C" er feks "-Discharge Rate: 12C"?
              Hvis det er det samme hva slags batterier man kjøper blir nok DX billigere siden de har gratis frakt.
              Dog holder de ikke til så nærme som de i tyskland, så frakt-tiden er nok en stund. Men jeg har det ikke travelt.
              På bestilling skal Hobbyking ha Pass nummeret. Hva skal de med det??

              -Nils

              Comment


              • #8
                Originally posted by ESS View Post
                Vet du hva "C" er feks "-Discharge Rate: 12C"?
                Hvis det er det samme hva slags batterier man kjøper blir nok DX billigere siden de har gratis frakt.
                Dog holder de ikke til så nærme som de i tyskland, så frakt-tiden er nok en stund. Men jeg har det ikke travelt.
                På bestilling skal Hobbyking ha Pass nummeret. Hva skal de med det??

                -Nils
                Bare gi blaffen i pass nr, Ikke hørt noe problemer med og droppe dette. Er nok noen land som krever det pga import og fortolling.
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #9
                  ZIPPY Flightmax 1000mAh er så vidt for stor for batteri-chase`n til V3
                  Gjelder og holde tunga rett i munnen, ser det er flere som sier at de selger batterier som passer V3, men de er for store (har målt)

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X