Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips til "brannsikker" boks for lipo oppbevaring / lading ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tips til "brannsikker" boks for lipo oppbevaring / lading ?

    Noen tips til en kasse / boks / skap for å lade og oppbevare lipo i?

    Ser for meg aller helst en boks stor nok til å ha en icharger 206b + lipo bag`en liggende i under lading.. Powersupply kan godt stå på utsiden.
    Skal stå på betonggulv i hobbyrommet i garasjen, så det er egentlig ikke såå nøye hvordan den ser ut.

    Ser enkelte bruker et sånn lite "pengeskrin", og det fungerer nok helt fint for oppbevaring for min del også, men jeg leter egentlig etter noe litt større..
    Håper på noe irundt 40 x 40 x 20cm f.eks (bare som en pekepinn, og det kan godt være enda større), og helst ikke _veldig_ dyr.

    Jeg bruker pr idag kun en lipo bag fra Progressive-rc, men jeg vil helst ha 2 barrierer.

    Hvor kan jeg finne noe sånt?

  • #2
    Originally posted by Ola View Post
    Noen tips til en kasse / boks / skap for å lade og oppbevare lipo i?

    Ser for meg aller helst en boks stor nok til å ha en icharger 206b + lipo bag`en liggende i under lading.. Powersupply kan godt stå på utsiden.
    Skal stå på betonggulv i hobbyrommet i garasjen, så det er egentlig ikke såå nøye hvordan den ser ut.

    Ser enkelte bruker et sånn lite "pengeskrin", og det fungerer nok helt fint for oppbevaring for min del også, men jeg leter egentlig etter noe litt større..
    Håper på noe irundt 40 x 40 x 20cm f.eks (bare som en pekepinn, og det kan godt være enda større), og helst ikke _veldig_ dyr.

    Jeg bruker pr idag kun en lipo bag fra Progressive-rc, men jeg vil helst ha 2 barrierer.

    Hvor kan jeg finne noe sånt?
    Vurdert en slik brannsikker bøtte evnt ? Dem er jo på ben og løftet opp fra gulvet, Burde kunne bruke den direkte... Da kan du jo evnt borre hull til interne lade plugger osv for bedre tilgang (slippe og ha lange ledninger opp og ned til bøtta)

    Må seff ofre ett balanserings brett, Samt lage nye EGNE balanserings kabler fra lader til bøtta da.. Men burde ikke være noe stor jobb
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Jeg vil gjerne ha et form for lokk på denne kassen, da den skal være oppbevaringsplassen for batteriene i tilegg..
      Men muligheten for å ha laderen på utsiden slik, er definitivt en fordel, og skal nok ordnes til..
      Har du noen link til en slik bøtte, eller tenker du bare på en typisk stålbøtte ifra felleskjøpet?

      Jeg kjører paralell lading med paralell balanseringskabler (opptil 6 lipo samtidig), så jeg trenger bare lage skjøtekabler for gjennomgangen

      Håper mest på en boks/koffert lignende sak.. Tenkte bruke en sånn "brannslukke mynt" i den i tilegg, som fyrer løs brannslukkende pulver ved veldig høy temperatur.. Tror det er lagd for bruk på TV`r ? Har iallefall sett noen sånne..

      Jeg jobber offshore, så jeg liker ikke reise ifra alt det lipo styret uten å sikre familie/hus litt ekstra.. Litt paranoid kanskje, men det gir iallefall en bedre trygghetsfølelse.. Jeg gidder heller ikke sitte på hobbyrommet å se på mah telleren i 20-30min alltid :P

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ola View Post
        Jeg vil gjerne ha et form for lokk på denne kassen, da den skal være oppbevaringsplassen for batteriene i tilegg..
        Men muligheten for å ha laderen på utsiden slik, er definitivt en fordel, og skal nok ordnes til..
        Har du noen link til en slik bøtte, eller tenker du bare på en typisk stålbøtte ifra felleskjøpet?

        Jeg kjører paralell lading med paralell balanseringskabler (opptil 6 lipo samtidig), så jeg trenger bare lage skjøtekabler for gjennomgangen

        Håper mest på en boks/koffert lignende sak.. Tenkte bruke en sånn "brannslukke mynt" i den i tilegg, som fyrer løs brannslukkende pulver ved veldig høy temperatur.. Tror det er lagd for bruk på TV`r ? Har iallefall sett noen sånne..

        Jeg jobber offshore, så jeg liker ikke reise ifra alt det lipo styret uten å sikre familie/hus litt ekstra.. Litt paranoid kanskje, men det gir iallefall en bedre trygghetsfølelse.. Jeg gidder heller ikke sitte på hobbyrommet å se på mah telleren i 20-30min alltid :P
        De røde bøttene som du sikkert har offshore har jo også lokk :P Dem er da klassifiserte nok for og slukke en evnt papir brann... burde klare og holde på den lille stikk flammen som evnt skulle komme fra ett batteri ? Vist ikke kan du jo feste lokket litt extra med en strikk/lastestropp
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Originally posted by xillianto View Post
          De røde bøttene som du sikkert har offshore har jo også lokk :P Dem er da klassifiserte nok for og slukke en evnt papir brann... burde klare og holde på den lille stikk flammen som evnt skulle komme fra ett batteri ? Vist ikke kan du jo feste lokket litt extra med en strikk/lastestropp
          Aha , du tenkte på de søplebøttene
          De fungerer nok helt greit de.. Men de er nokså upraktiske til mitt formål kontra en boks/skap på 40-60cm alle veier..
          Mulig jeg kommer over noen sånne som er lavere og litt større diameter enn de jeg er vant til, da kan det jo funke fint..

          Comment


          • #6
            Originally posted by Ola View Post
            Aha , du tenkte på de søplebøttene
            De fungerer nok helt greit de.. Men de er nokså upraktiske til mitt formål kontra en boks/skap på 40-60cm alle veier..
            Mulig jeg kommer over noen sånne som er lavere og litt større diameter enn de jeg er vant til, da kan det jo funke fint..
            Hva med en Safe da ?
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #7
              Originally posted by xillianto View Post
              Hva med en Safe da ?
              Ja, safe evnt brannsikker koffert er nok det jeg ender opp med om jeg ikke finner noe rimeligere.. Koster fort 1-2 lapper for de rimeligste av disse.

              Men det viktigste er ikke at det skal være lufttett og bombesikkert, men egentlig bare et skall av ikke brennbart materiale.
              Hadde de stål pengeskrina på biltema vært 50% større, hadde jeg bare kjøpt et sånt.. Er ikke grådig, men det er alltid noe annet morro å bruke pengene på

              Comment


              • #8
                http://www.espenes.no/Aluminiumskasser/pmenu-3176#
                sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                Comment


                • #9


                  IDG tools kasse ble løsningen..
                  Står igjen å lage hylle av en alu plate, og ta på hull til kabler, så er alt på stell!

                  Comment


                  • #10
                    Graupner har en fin koffert til dette...
                    Jim Johansen -78-

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jijohans View Post
                      Graupner har en fin koffert til dette...
                      Du kan ikke så sånt uten en link Jim

                      Comment


                      • #13
                        Blir fort 2-2500kr for den der da.. Det blir for drøyt for min del..

                        Comment


                        • #14
                          Lurer selv på denne for de som fortsatt er interessert i alternative "ladebokser": http://www.clasohlson.no/Siteseeker/...=br%c3%b8dboks

                          Comment


                          • #15
                            alternativ til graupner...lag til med ledniger sjøl..http://www.biltema.no/no/Verktoy/Opp...iniumskoffert/
                            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X