Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips til "brannsikker" boks for lipo oppbevaring / lading ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    vet ikke om alu er så lurt. leder varme veldig godt og har lavere smeltepunkt enn hva lipo brenner med.

    Comment


    • #17
      tja,kan hende det...for mitt vedkommande e det stovegolvet som blir brukt...
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #18
        Nå må jeg bare spørre dumt her.
        1: Er det ikke fryktelig dumt å lade LiPo i ei metall bøtte/container? Blir vel nesten som rør fylt med dynamitt tenker jeg.
        2: ja, LiPo brenner. Men, de er vel faktisk eksplosive også?
        3: Er det bare jeg som har tenkt dette eller er det flere?

        Comment


        • #19
          Lipo eksploderer ikke, men brenner ganske heftig.

          Anbefaler denne guiden: http://www.modellflynytt.no/content.php/277-lipoguide
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #20
            De eksploderer vel ikke, men brannen utarter seg svært raskt, så det ser nesten eksplosivt ut.

            Det er derfor de som lader i lukkede bokser, sørger for å ha hull i boksen for å slippe ut overtrykket..

            Følg med batteriene imens du lader, det er mye tryggere enn all verdens løsninger og remedier. Tryggeste plassen er i fanget ditt

            Comment


            • #21
              Fungerer ikke liposafe like greit? Skal man være helt sikker så kan man jo faktisk lade batterier ute

              Comment


              • #22
                Sånne bag'er? De funker for små lipo. Idag har de fleste av oss så store lipo at en kunne nesten like gjerne puttet de i en brødpose. (Typ 4-6S 4-8000mah).

                Skal en absolutt ikke være tilstede under lading, så må en nesten lade ute ja.

                Comment


                • #23
                  Der er jeg VELDIG enig. her går det bare i 2-3S.og når ett 5200 2S batteri holder for å kjøre i rundt 2 timer for meg så kan du jo tenke deg att jeg heller kjøper litt mindre og sparer noen kroner Men ja. er man ikke tilstede så lad ute. Trodde dette var en generell regel? Uansett hvilke batterier man lader etter min mening. Har hatt NiMh batterier som har begynt å brenne jeg pga feil på celler osv. (Og noe dummhet som overlading :P )

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X