Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alternativer til Hobby King?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alternativer til Hobby King?

    Hei lurer på om det er noen andre steder som selger billig batterier og ladere etc. Min første erfaring med Hobby King har vært irriterende, Betalte for express shipping og det tok 8 dager før pakken ble sendt.

  • #2
    Mtp pris i forhold til kvalitet så er det vel ingen som slår hobbyking, spes på batterier.
    Men ebay og hobbypartz.com i USA er utrolig billig, sistnevnte har vist lipo til bare en brøkdel dyrere en hk.
    Desverre er det jo forbudt å skrive ned verdien på pakken i usa, så alt over .2k blir moms

    Comment


    • #3
      Med ems frakt blir det akkurat 10 dager fra jeg trykker kjøp og at jeg har den på postkontoret og ja, det tar pokker meg lang tid fra jeg bestiller og frem til den er ute av landet, men fra den er på fly er det kun et par dager før jeg har den.

      Kjøpte propeller til båten fra funrcboats.com, og som nevnt. 350 kroner i tull og moms p åposten. Spurte pent om de kunne skrive lavere verdi, men det ble det ikke .
      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

      Comment


      • #4
        Har faktisk snakket direkte med Castle Creations om nedskriving av verdi, og det er ifølge USA`s lover ikke muligheter å gjøre det.
        Hong_Kong har tydeligvis ikke slike regler heldigvis
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

        Comment


        • #5
          Skal sies at det er ikke helt lov i Norge heller å endre verdiene. Faktisk litt overasket over at ikke tollen stopper dei slik som dei har gjort i Tyskland nå samt slik som dei gjorde med DealExtreme for noen år siden.

          Det du betaler er forøvrig ikke toll men mva + gebyr til posten (med ems er det ikke noe gebyr til posten selv om du bestiller for over 200)
          Rasmus Fauske
          http://www.rc-batteri.no
          TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

          Comment


          • #6
            Originally posted by rfauske View Post
            Skal sies at det er ikke helt lov i Norge heller å endre verdiene. Faktisk litt overasket over at ikke tollen stopper dei slik som dei har gjort i Tyskland nå samt slik som dei gjorde med DealExtreme for noen år siden.

            Det du betaler er forøvrig ikke toll men mva + gebyr til posten (med ems er det ikke noe gebyr til posten selv om du bestiller for over 200)
            De samme tollsatsene gjelder også for ems, de er ikke inkludert.

            for varer på 1000kr er dette 230kr, eller nesten 25% av beløpet og deretter kommer momsen på 25%, det hadde vert mye enklere for importør og eksportøer å forholde seg til momsen om ikke tollgeyret var så uforholdsmessig høyt.
            Jeg er fullstenidg for strenge kontroller men ikke at dette skal være en ren inntektskilde

            Comment


            • #7
              EMS har i hvertfall sist jeg fikk det (par mnd'er siden) fortolling inkludert i frakt prisen, dvs kun mva blir tillagt. Mens Air Parcel og lignende er 160 + mva. Noe som gjør EMS rimeligere i bruk enn andre frakt metoder ved mangen anledninger.

              For mer kontroll ja siden folk får jo komplette Trex 700 med batteri og alt rett igjenom når verdien er satt til < 200,-. Er jo rimelig umulig for norske butikker å skulle konkurere pris messig.

              Så for min del kunne en gjerne fått mva på alt sammen, bare en hadde sluppet gebyrene som en får nå for brevpost og slikt.
              Rasmus Fauske
              http://www.rc-batteri.no
              TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

              Comment


              • #8
                Da må du regne på det på nytt, hvis ikke så er det ikke posten som har fortollet for deg.
                normal ems så er ikke gebyret inkludert, dette har jeg erfart 10000 ganger og står heller ikke noe om dette på posten.no

                Comment


                • #9
                  eg har alltid sluppe gebyret på ems frakt..
                  Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                  Comment


                  • #10
                    Tok like gjerne og sjekket med EMS jeg og fikk svaret:
                    EK EMS Customer Service to me
                    show details 2:26 PM (1 hour ago)
                    For privatkunder er dette inkludert i forsendelsen.

                    Mvh

                    EMS
                    Rasmus Fauske
                    http://www.rc-batteri.no
                    TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by rfauske View Post
                      Tok like gjerne og sjekket med EMS jeg og fikk svaret:
                      EK EMS Customer Service to me
                      show details 2:26 PM (1 hour ago)

                      For privatkunder er dette inkludert i forsendelsen.

                      Mvh

                      EMS
                      Fikk akkuratt en EMS pakke fra Castle Creations med 3 stk 1717 motorer, Tollgebyr kr 0- Null
                      Men Mva på 362 kr
                      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                      Comment


                      • #12
                        Hva slags verdi var oppgitt på pakken din john?

                        Comment


                        • #13
                          Pakken var den korrekte prisen som er betalt siden Castle ikke skrive ned :1370 Riksdaler

                          343 Er korrekt sum på mvaen Litt kjapp her i sted, kan sende deg bilde av kvitteringen
                          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                          Comment


                          • #14
                            ok da tok jeg nok feil, men en tinger er sikkert jeg har tidligere betalt gebyr på ems(fortolling på gardermoen) flere ganger

                            Comment


                            • #15
                              Om ikke du blir kvitt motorn din Freddy kan du jo legge den ut på http://www.offshoreelectrics.com/ sitt forum, mange der som jakter på slike nå
                              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X