Announcement

Collapse
No announcement yet.

lipo batteri hva er bra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lipo batteri hva er bra?

    åssen lipo batterier er bra? jeg har sett det ligger mye billig på nettsider som har reklame på forumet. hva er forskjellen? jeg har et vampire racing 6200mAh 60c dette funker jo utrolig bra. det er liksom herregud!!! men pga problemer med lipo cut off og tysk bruksanvisning på esc min er det fuckt.
    hva betaler dere andre for batterier? hvor kjøper dere? dette er 2 celler. så lurrer på pris og hvor på bra 2celler og bra 3celler.

  • #2
    Det stedet som er absolutt best på pris er Hobbyking.com ikke noe å diskutere en gang. Gå da for Turnigy Nano-Tech batterier noe med det beste batteriene du får til den prisen
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #3
      Jeg og kjører Nanotech..

      Dog, noen tester hevder at også disse ikke strekker til helt iforhold til merket C verdi.. Desverre er det ALT for lite testing av lpo batterier, så det er vanskelig å finne noe konkret..

      Comment


      • #4
        for høy c verdi er vist bra ? har jeg finni ut. siden nå har jeg også et monster volts 65c 2s batteri

        Comment


        • #5
          C verdien er bare futten i batteriet. Jo høyere C, jo mer futt er det i d Eg kjører som oftest 20-30C, noe som ikke er så mye, men som funker knall for meg
          Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

          Comment


          • #6
            Forskjellige bruksområder krever forskjellige batteri, en BL båt som nesten konstant går på veldig høyt turtall yter bedre av et batt med høy C rate, samme med heli. Biler kan fint klare seg med noe lavere rate
            Hvilke motor\esc comboer som brukes spiller jo seff og inn
            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

            Comment


            • #7
              Høy C verdi, er bare en påstand ifra fabrikatet.

              Max amps har de mest omtalte batteriene på internett, med sine påklistrede 150C merking DYRE batterier, som gjentatte ganger knapt henger med kvalitets 30C batterier i tester....

              Kort fortalt, bør en holde seg til kjente merker som en _vet_ har ok verdier iforhold til merking.

              Hyperion, Thunder power, SMC m.fl er dyre merker som stort sett vinner disse testene..

              Turnigy/zippy/flightmax og turnigy nanotech er billige batterier som ofte kommer brukbart ut.. Her bør man derimot handle "godt og vel" den C merkingen som en vet er anbefalt til bruken sin. De yter bra nok til de fleste av oss, men desverre ikke på nivået til 3x dyrere hyperion.. Det er valg en må ta

              Det er en million batterier der ute, der de fleste ukjente billigmerkene slett ikke er noe å samle på..

              Savner virkelig flere gode tester av batteri, men bigsquid har iaf et par tre tester som setter ting i perspektiv.

              Comment


              • #8
                er litt derfor jeg spør ola. jeg spør på mustit, der jeg pleier å handle biler og stæsj. derfor jeg har de batteriene jeg har. siden det er det de selger og de selger ikke no dritt. hadde det vært noen ordentlig tester av batterier ville jeg kanskje hatt noen andre? hvem vet. det jeg vet er at billig batterier er ikke noe å samle på. ser mange som selger brukte biler sender med noen blå batterier i mangfold. dette får meg jo til å lure om det bare er dritt som varer i 15min. med vampire racing batterier kjørte jeg 1/10 buggy med 5,5t motor i 40+++ min

                Comment


                • #9
                  De fleste batterier gir deg noooenlunde lik kjøretid, med mindre de er for små i "C" verdi (faktisk verdi, ikke oppgitt)..

                  Men de beste batteriene holder høyere spenning under belastning, som igjen betyr mere power hele veien til low volt cut off.. Det er det, samt levetiden, som skiller de beste fra de billigste, i grove trekk..

                  Mustit vet vel hva de holder på med, så jeg hadde nok også stolt på deres erfaringer om at det de selger holder mål..
                  Men du spurte etter hva som er bra, og hva vi betaler for de.. Derfor svarte jeg generellt på dette..

                  Comment


                  • #10
                    batteriene jeg har kjøpt har vært til 900-1000kr si hva dere vil dere som kjøper billig batterier altså. men jeg har pengene til å legge i det og jeg blir fornøyd. dyrebatterier får ikke vært dårlig. billig batterier må ikke være bra og må ikke være dårlige.
                    sikkert valg er dyre batterier tror jeg vel vi kan si

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by yamaha-gutten View Post
                      sikkert valg er dyre batterier tror jeg vel vi kan si
                      Er vel en sannhet med visse modifikasjoner. Er slettes ikke sikkert at "billige" batterier er dårlig. Og ofte kan en jo kjøpe både 4-5 om ikke 6 billige til prisen av 1 dyrt...
                      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by yamaha-gutten View Post
                        batteriene jeg har kjøpt har vært til 900-1000kr si hva dere vil dere som kjøper billig batterier altså. men jeg har pengene til å legge i det og jeg blir fornøyd. dyrebatterier får ikke vært dårlig. billig batterier må ikke være bra og må ikke være dårlige.
                        sikkert valg er dyre batterier tror jeg vel vi kan si
                        Men da forstår jeg ikke hvorfor du startet tråden, du som tydeligvis vet hva som er bra eller dårlig

                        Pris er relatert til kvalitet ELLER fortjeneste, så det er umulig å si "dyrt er bra"..
                        Faktiske tester er eneste utvei.

                        Comment


                        • #13
                          At billige batterier er dårlige, er eg veldig uenig i. Eg kjører kun billige batterier, og det funker knallbra! Men da er jo saken grei, folk er ulike, og om de 1000kr ers batteriene dine funker bra for deg, bruk de! Så får eg heller kjøpe 8 batteri pakker, som funker 80% like bra

                          Så sant ikke eg skal til verdens mesterskap i 1/10 buggy, kjører eg forsatt disse BILLIG batteriene
                          Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by andjoh View Post
                            At billige batterier er dårlige, er eg veldig uenig i. Eg kjører kun billige batterier, og det funker knallbra! Men da er jo saken grei, folk er ulike, og om de 1000kr ers batteriene dine funker bra for deg, bruk de! Så får eg heller kjøpe 8 batteri pakker, som funker 80% like bra

                            Så sant ikke eg skal til verdens mesterskap i 1/10 buggy, kjører eg forsatt disse BILLIG batteriene
                            På lette biler så er jeg enig med deg.. Men på tyngre biler med mye strømtrekk, så kreves det MYE av batteriene.. Da må en ha noe som strekker til, da det ellers kan bli ripple spenning inn til ESC, som da igjen kan ta skade av det.. (kondensatorene ryker gjerne da), og evnt overbelaster batteriene dine..

                            Om du da kjøper batterier merket med det du akkurat trenger, så kanskje yter de 50-70% av det klistremerket sier så kan du ha et problem..

                            Derfor, kjøp batterier du VET strekker til, samme hva som står på lappen, eller hva de koster Faktisk prestasjon er det eneste som gjelder..

                            Nanotech er de jeg har funnet som et av få billig batterier som faktisk strekker til for mitt bruk.. Men de gir ikke samme max prestasjoner som dyrere hyperion, flightpower, thunder power, for å nevne noen..
                            Men som du sier, vi skal ikke vinne VM med dette

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ola View Post
                              Men da forstår jeg ikke hvorfor du startet tråden, du som tydeligvis vet hva som er bra eller dårlig

                              Pris er relatert til kvalitet ELLER fortjeneste, så det er umulig å si "dyrt er bra"..
                              Faktiske tester er eneste utvei.

                              lete jo da etter en utvei fra så dyre batterier som fortsatt har samme kvalitet og funker like bra!

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X