Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lade lipo batteri med solcelle panel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lade lipo batteri med solcelle panel

    Jeg tenker å lage en solcelle lader og lurer på å bruke et 3,7v lipo batteri koblet til et lite 9v solcellepanel. Jeg har skaffet en voltregulator så jeg få spenningen ned til 5v. Men har lest her at lipo batteriene kan være farlig å overlade. Hva skal jeg gjøre for å automatisk slutte å lade når lipo batteriet er ferdig oppladet?

  • #2
    Hva med å skaffe et panel som gir 12v å bare koble til en lader som skal ha 12V inn, så slipper du å risikere å brenne ned hele hytta
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #3
      Tanken er at det skal være portabelt og lett å ta med seg.
      Vil denne stoppe å lade Lipo batteriet når det er fulladet? http://www.electronics123.com/s.nl/it.A/id.3150/.f

      Comment


      • #4
        Den burde jo det med de specsene de oppgir, men med en max på 100mAh\t så vil det jo ta 30 timer å lade en pakke på 3000mAh, med andre ord ikke akkuratt hurtiglading
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

        Comment


        • #5
          Originally posted by john_erlingbakke View Post
          Den burde jo det med de specsene de oppgir, men med en max på 100mAh\t så vil det jo ta 30 timer å lade en pakke på 3000mAh, med andre ord ikke akkuratt hurtiglading
          Den har også "selectable solder jumper for 500mA or 100mA charging current". Hvordan rekner man ut hvor lang tid ladingen tar?

          Comment


          • #6
            Er vel egentlig enkel matte, om en har en pakke som tar imot 4000mAh og en lader med 100mAh så tar det 40ish timer å fylle, ved 500mAh tar det 20ish timer
            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

            Comment


            • #7
              Ok Hvis jeg bruker et 1200mAh lipo batteri og bruker denne (http://www.electronics123.com/s.nl/it.A/id.3150/.f) med 500mA tar det ca 3 timer å lade?

              Comment


              • #8
                Burde stemme det ja, uten at eg har noen formell utdannelse innenof dette feltet
                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X