Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvilket merke og kort spørsmål om lading

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvilket merke og kort spørsmål om lading

    hei.


    før og fremst, noen som vet hvilket merke og hvor jeg kan finne manualen?
    er kjøpt på Smallsize for noen år tilbake med de fører den ikke lengre på siden sin.


    Click image for larger version

Name:	IMG146.jpg
Views:	1
Size:	28.4 KB
ID:	789646




    2. lurer også litt på lading av et Nihm batteri med denne laderen.

    har et mottager batteri på 6v 1600Mah som jeg ønsker ladet på en trygg måte.

    spørsmålet er da, på hvilken måte kan jeg lade tryggest og noe som ikke tar 100år ( eller over 2-3 T og er bra for batteriet )

    som man ser på bildet så er det en Discharge på gang, noen som har noen tips til instillinger på det?



    Mvh Magnus

  • #2
    Discharge er bare å kjøre på det laderen klarer, batteriet begrenser det likevel og er sjeldent stor effekt der fra laderens side.

    1600mAh batteriet ditt kan du lade trygt på 1,6A.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Corvinus View Post
      Discharge er bare å kjøre på det laderen klarer, batteriet begrenser det likevel og er sjeldent stor effekt der fra laderens side.

      1600mAh batteriet ditt kan du lade trygt på 1,6A.
      Takker.

      Da kommer noob spm 2 :P


      i hvor lang tid lader jeg med 1,6 A ?? er helt idiot på dette med "avansert" lading... haha

      normalt ville jeg bare plugga det inn i veggen med de enkle dritt laderene....
      Last edited by Nymoen; 27 July 2012, 13:02. Reason: skriveleif

      Comment


      • #4
        Det tar rett rundt timen å lade på det som kalles 1C, som er 1x kapasiteten til et batteri. Det er den generelle anbefalte grensen å lade batterier på. Man kan gå over, og mange gjør det, men da blir det eksperimentering og evt. skader og feil på eget ansvar.

        Så hvis du vil være på den trygge siden fremover så lader du altså f.eks. 1600mAh på 1,6A og 5000mAh på 5A og 3000mAh på 3A... du tar poenget. (1x kapasitet). Slår jo glatt drittladerne med sine 10-14 timer de går rett i søppla hos meg. De lader gjerne ofte bare på 0,1A, ganske noob friendly da faren for overlading er minimal, men litt latterlig ventetid for en entusiast.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X