Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feil på lader?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feil på lader?

    Jeg har en Orion iq605 lader og LiPo batteri. Når jeg nå forsøker en balansert lading får jeg meldingen "battery vol err, cell connect". Har forsøkt et annet batteri med samme feilmelding. Har også forsøkt ny balanserings-ledning uten at det hjalp. Jeg får ladet batteriet uten å bruke balansering og det går. Noen som har noen tips? Jeg heller mot at det er noe feil med kontakten for balanserings-kabelen på laderen, men er det noen som har noen erfaring med denne laderen?

  • #2
    Har du sjekka at plassering av balanseringskabler er riktig?
    Hyperion har eget opplegg f.eks

    Eller har de for lav spenning?
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Har sjekket spenningen på batteriet, så det skal ikke være noe problem. Når det gjelder plassering av kabel, så har jeg gjort som jeg alltid pleier.

      Comment


      • #4
        mjo. Men enkelte produsenter lager egen rekkefølge på balanseringskablene/pluggene.
        Hyperion er et godt eksempel her. Derfor jeg lurer.
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med riktig plassering av balanseringskabler rekkefølge på disse? På laderen er det en balanseringskontakt for batteri med 2 celler, der jeg bruker balanseringsledningen som fulgte med batteriet.

          Comment


          • #6
            Balanseringspluggen din har X antall ledninger som må på riktig plass
            for at laderen din skal skjønne noe!

            Click image for larger version

Name:	3s_wiring.png
Views:	1
Size:	10.9 KB
ID:	778286
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #7
              OK, skjønner. Men det har jo ikke fått noe feilmelding tidligere, så da virker jo det rart om det er noe feil på rekkefølgen nå.

              Comment


              • #8
                Forstod det ikke som at det var gamle batterier...

                Mål hver celle ?
                Eller fungerer batteriene som de skal?
                Brudd på balanseringskabel?
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

                Comment


                • #9
                  Jeg har ett batteri som snart er et år gammelt, ett som er nytt, og det samme skjer med begge. Har også forsøkt ny balanseringskabel.

                  Comment


                  • #10
                    Mest trolig er print banene mellom balanseringskontakten og resten av laderen brent over. Enten kan du åpne den selv og ordne det eller du kan kontakte dei du har kjøpt den av og be om at det skal repareres på garanti om den er under 2 år
                    Rasmus Fauske
                    http://www.rc-batteri.no
                    TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X