Announcement

Collapse
No announcement yet.

0,0 mAh!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 0,0 mAh!!

    Hva er problemet når batteriet er ferdigladet med mAh men volten er fullt oppegående?
    Thunder Tiger MTA-4 s.28 og Traxxas VXL Stampede 4x4 (I bestilling)

  • #2
    hørtes ikke bra ut.. Hva lader, og hva lader du med og på hvilken måte
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Beregnet for Traxxas biler. Kommer med Traxxas kontakt og XH-balanseringsplugg.



      Lader med 5A og 11,1V(3S)
      Thunder Tiger MTA-4 s.28 og Traxxas VXL Stampede 4x4 (I bestilling)

      Comment


      • #4
        Høres veldig rart ut.
        Hatt disse problemene før?
        Hvor mye volt pr. celle? (du ser det med balanseringen på)
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by yngvar View Post
          Hva er problemet når batteriet er ferdigladet med mAh men volten er fullt oppegående?
          Kanskje batteriet er topp ladet allerede?
          Tor Arne Nicolaisen GMBK

          Lei av å knuse motstandere!

          Comment


          • #6
            Har ikke hatt disse problemene før.
            Ligger rundt 4V per celle...
            Kjørte batteriet helt ut før jeg ladet (da LipoCutoff i bilen koblet inn, ventet jeg litt og "restarta" biln...) :S
            Thunder Tiger MTA-4 s.28 og Traxxas VXL Stampede 4x4 (I bestilling)

            Comment


            • #7
              Originally posted by tan20 View Post
              Kanskje batteriet er topp ladet allerede?
              Volten er nok fullt ladet, men batteriet har mye kortere levetid... :S
              Thunder Tiger MTA-4 s.28 og Traxxas VXL Stampede 4x4 (I bestilling)

              Comment


              • #8
                LiPo skal ikke utlades helt, da får du ikke lada de opp igjen men da indikeres det ofte også veldig lav volt. Det er en grunn til at VC finnes. Jeg tenker at det enten noe galt med batteriet eller noe annet i bilen som kutter deg av. Har du lav C og høy Kv som drar mye A kan vel peak trekk også "lure" VC til å slå inn tidlig.

                Når du skriver at batteriet har mye kortere levetid, hva mener du i detaljer? Har batteriet ditt blåst seg opp eller er det hardcase du kjører med? Du kan evt. ta det til en lokal hobbybutikk og få dem til å se på det, er nok det mest praktiske. For mange variabler til å svare enkelt gjennom forum.

                Comment


                • #9
                  du bør jo ligge på 4,2 når du er ferdig å lade.
                  Send en mail til Elefun og hør hva de mener om saken...
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X