Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lader for 2S og 3S Lipo med balansering og innbygd powersupply

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lader for 2S og 3S Lipo med balansering og innbygd powersupply

    Jeg driver å vurderer om jeg skal skaffe meg en ny LiPo lader.
    Det er greit om den kan brukes til å lade opp blybatterier også, siden min 1:1 bil innimellom trenger litt lading.
    Men det er ikke et krav.

    Det som liksom er kravene er at den skal kunne balansere LiPo pakkene mine mens jeg lader.
    Skal kunne lade på mellom 10A - 20A.
    Helst ha innebygd powersupply.
    Helst ta minst mulig plass. Siden den skal transporteres rundt.

    Denne har "alt" bortsett fra innebygd powersupply:


    Aner ikke kvaliteten på dette:


    Ser ut som at det er flere valg hvis man tar et eksternt Power Supply ja
    1000W Battery Workstation including an EC5-equipped input cable, will charge, discharge, monitor, or multiple cycle any current or future battery chemistry.Includes a free SPA balance board and a fused charge lead!

    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


    Men er ikke sikker på om det er nødvendig for meg med mer enn 20A lading.
    Har en Quad charger og 30A power Supply fra før, men det blir så vanvittig stort å reise rundt med.
    Trenger noe mindre.
    Last edited by NoBrainer; 20 December 2012, 12:18.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    En løsning er jo f.eks. å gå for:

    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


    Da vil jeg kunne kjøre laderen på maks.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Tror ikke du får noe større enn 10A av standard ladere med innebygget PSU, men ville vurdert å lage seg en koffert der du har plass til det du trenger av psu og lader i denne (samt eventuellt radio, batteri og slikt) så får du noe som både er lett og transportere og mer fleksibelt i bruk.

      Om du skal kjøpe ett "dyrt" merke så vurder å kjøpe det en plass det ikke koster alt for mye å sende det tilbake til om du får problem med det i ettertid.

      Power Lab laderene kan forøvrig anbefales om dei kommer innenfor budsjettet ditt, om du er ute etter ett rimeligere alternativ så har jeg heller aldri hatt feil på SkyRC laderene.
      Rasmus Fauske
      http://www.rc-batteri.no
      TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

      Comment


      • #4
        Fant vel egentlig ut det sammen.
        Men er ganske sikker på at jeg vil nærmere 20A enn 10A, så får jeg bare trenge en ekstra PSU.
        Jeg har allerede en koffert med lader i.
        Men når man da har koffert til sendere og må ha med bilen i tillegg, eller i noen tilfeller, bilene.
        Så blir det så mye å drasse på.

        Tror Power Lab blir litt for drøyt i forhold til hvor mye jeg kjører.
        Det har blitt lite touring, F1 og M-Chassi i det siste.
        Men når jeg først er på banen så vil jeg helst lade opp batteriene uten å måtte vente i flere år.

        Tusen takk for svar. Skal undersøke litt til hva jeg eventuelt kan bruke.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Skal du opp til 20A og ikke høyere så er dette ett alternativ som vi selger og som er rimelig.



          400W laderen der og 30A psu. Relativt rimelig og norsk garanti.

          For å få pakkepris så må du ta med ett batteri også men om du kjører touring eller m chassie så kan vi levere batteri til begge deler og om du er ute etter touring pakker så har vi disse på vei til lager: http://www.gensace.com/epages/genspo...jectID=3205965
          Rasmus Fauske
          http://www.rc-batteri.no
          TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

          Comment


          • #6
            Dynamite Passport Duo AC/DC har innebygd strømforsyning og kan lade med 2x10A (2x200W). Den kan riktig nok ikke lade ett batteri på 20A, men du kan lade to samtidig på 10A, samt at den har USB-port for lading av telefon eller annet utstyr og kan kobles til PC. Ikke den minste laderen eller den billigste, men du slipper å drasse med ekstern strømforsyning, og kvaliteten skal være bra. Kommer på drøye to lapper fra Amainhobbies inkludert moms og ekspressfrakt. Den fikk veldig bra omtale i testen på Big Squid RC også.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #7
              Takker for svar.
              Synes 2k blir mye penger da. Men ønsker å ha mulighet for 20A ser jeg.
              Er enig i at det er flott å kjøpe norskt, men hvis prisen blir for drøy så gidder jeg ikke.

              Må sjekke litt. Takker for masse svar.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Sjøl har jeg gått for dette oppsettet:
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  Lader for 2S og 3S Lipo med balansering og innbygd powersupply


                  Mangler power da.
                  living in the fast lane

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by NoBrainer View Post
                    Synes 2k blir mye penger da.
                    Om du kun kjører bil med 2 og 3S så er jeg enig, men om du har planer om å begynne med 6S setups så bør du vurdere PL6 el.l. selv om det koster mer. Det koster mindre å kjøpe noe skikkelig med en gang enn å kjøpe flere rimeligere, sier jeg selv siden jeg er på lader setup nummer 4 på 3 år men er i hvertfall endelig fornøyd

                    Kjører forøvrig PL8 + efuel 60A psu
                    Rasmus Fauske
                    http://www.rc-batteri.no
                    TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                    Comment


                    • #11
                      Ja den ser jeg.
                      Men jeg holder meg til bil da de fleste tingene jeg sender opp i lufta, kommer som regel ikke kontrollert ned.
                      Har noe 3S som godt kan ta litt tid å lade, mens 2S batteriene vil jeg ha litt fart på.
                      Samt størrelsen.

                      Det blir for mye å drasse på for min del.

                      Men ser at lading over 20A blir veldig dyrt og kanskje ikke så nødvendig for min del. Å kjøre med 8000mAh batteri blir for mye vekt og plass i forhold til det jeg bruker.
                      Det er snakk om Touring, F1 og M-Chassi. Det er bare Touring /F1 batteriene som kan lades hardere enn 1C, da M-Chassi batteriene mine ikke er verdens beste akkurat.

                      Har CRC sine Shorty Packs som kan lades på 2C, men de er jo bare på 4300mAh, men de er jeg ganske sikker på at jeg skal bytte ut. Det er for lav C på dem til å gi skikkelig trøkk i Touring.
                      Liker den laderen du sikter til, men er ikke glad i PSU med justerbar volt og display. Men jeg får tenke litt på dette.
                      Blei litt mye penger akkurat nå. Har jo alt jeg trenger, vil bare ha noe "bedre".
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Ikke noe sånt du ser etter!? http://www.ebay.com/itm/AK840-DC-lip...item460ad0913a
                        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X