Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lading - oppbevaring - bruk av Lipo batterier?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lading - oppbevaring - bruk av Lipo batterier?

    Finnes sikkert flere tråder om dette men håper noen vil svare allikevel.

    Jeg er mest kjent med nimh batteri, har kun ladet Lipo en gang og usikker på om jeg gjorde det riktig.

    har en skyrc e6680, koblet til balanse brettet og satte i kontakten som passet der.

    satte laderen på Lipo balance og ladet på 1c (5A) blir dette riktig?

    oppbevaring: etter og ladet dem slik som over la jeg dem i Lipo pose, lott dem ligge et par dager før dem ble brukt, etter jeg tok dem ut av bilen kjente jeg dem var ca lunka la dem i Lipo posen. Er dette greit?

    har Lipo kutt på bilen så slutta og kjøre når bilen hakket.

    sikkert rotete og lese dette men sliter litt med lese/skrive.

    kan jo nevne at jeg er rimelig redd for disse batteriene også.
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

  • #2
    hei. hvis lipo batterierskal ligge en stund, lad de på storage mode (hvis det er det på laderen), da lades de til ca 3,8volt som de kan ligge på.
    ellers hørtes resten greit ut, hvis du brukte Lipo balance mode når du ladet
    HPI Baja 5SC SS Futaba 4PL
    1/10 Hobao Hyper 10TT-e Hobao Hyper 10SC ​nitro blitt elektrisk
    Jon-Petter

    Comment


    • #3
      La dem bort tomme nå men blir ladet i morgen.

      må man bruke balance ofte? Har en swallow advance lader men mangler delene til og balance med.
      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
      www.rc-utstyr.no

      Comment


      • #4
        1C er trygg lading, noen takler også mye mer (hyperion f.eks). Greit å gjøre balanselading en gang iblant så cellene ikke utvikler ulik spenning, trenger ikke gjøre det hver gang. Lunka rett etter bruk er normalt, og bare bra praksis å legge dem i lipo pose etterpå. Bør ellers legges vekk med storage spenning som jpf nevner.

        Comment


        • #5
          Guide for innkjøp, bruk og lading av lipobatterier
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X