Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Hobbyking sine batterier?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer med Hobbyking sine batterier?

    Jeg har brukt en god del Turnigy Nanotech LiPo til mine 1/10-biler. Nå nylig kjøpte jeg to stykk 2S A-Spec Shorty-pack 65-130C. Ved mottak var ene cellen godt under grensen laderen min aksepterte. Etter forsøk på å "reparere" med NiMh-lading og deretter cycling, så klarte jeg å oppnå 4.0V vs 4.2V per celle. Altså ca 5% differance. Dette mener Hobbyking er å anse som normalt. Har noen kjennskap til om slike toleranser gjelder flere merker/leverandører?

  • #2
    Originally posted by Mons View Post
    Jeg har brukt en god del Turnigy Nanotech LiPo til mine 1/10-biler. Nå nylig kjøpte jeg to stykk 2S A-Spec Shorty-pack 65-130C. Ved mottak var ene cellen godt under grensen laderen min aksepterte. Etter forsøk på å "reparere" med NiMh-lading og deretter cycling, så klarte jeg å oppnå 4.0V vs 4.2V per celle. Altså ca 5% differance. Dette mener Hobbyking er å anse som normalt. Har noen kjennskap til om slike toleranser gjelder flere merker/leverandører?
    Nano-Tech batterier er gode for hva de koster. Så gode at alle i klubben kjører på de
    Men: Å kjøpe A-spec batterier er bortkastede penger, kjøp de samme bare uten A-spec.
    Det ble gjort en test av disse opp mot de vanlige med samme specs, og de vanlige kom best ut!

    Jeg synes .2 V i forskjell var vel mye å regne som 'normalt' på 2S, var det svaret du fikk av de?
    Det er mulig at du får dette til å jevne seg med noen ladinger muligens, men når en celle har vært så langt ned er det ikke sikkert heller da. Om det ikke går, så ville jeg ha klaget på dette og gitt de videobevis av dette. (De er kjempeglade i videobevis!)

    Håper det ordner seg
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Takk for hjelpen hugin! Jeg skal i alle fall holde meg unna A-Spec da ja! - Når jeg mottok batteriet var det som nevnt under lade-grensen. Det vil antakelig si under 2.8V. Et øyeblikk med NiMh-lading gjorde susen, så jeg fikk batteriet over 6.0V. Etter noen lade-sykler fikk jeg differansen ned i 0.2V. Men der stoppet det! - Jeg forsøkte å forklare dette til Hobbyking, med bilder og alt. Men de holdt på at dette var innenfor deres tolleransegrenser. Jeg skal prøve meg med en video ja! Så får vi se om de blir sjarmert av det.

      Comment


      • #4
        Hei igjen.
        Ja gjør det. Lag en video og forklar.

        Fortell de at dette er tross alt A-spec batterier og at man skal forvente mer av disse.
        Og ikke være utladet som dette var.

        Og det er poenget mitt også, hvis man har betalt for A-spec så forventer man at det er nettopp det

        Håper det ordner seg med kineserne
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #5
          Originally posted by Mons View Post
          Takk for hjelpen hugin! Jeg skal i alle fall holde meg unna A-Spec da ja! - Når jeg mottok batteriet var det som nevnt under lade-grensen. Det vil antakelig si under 2.8V. Et øyeblikk med NiMh-lading gjorde susen, så jeg fikk batteriet over 6.0V. Etter noen lade-sykler fikk jeg differansen ned i 0.2V. Men der stoppet det! - Jeg forsøkte å forklare dette til Hobbyking, med bilder og alt. Men de holdt på at dette var innenfor deres tolleransegrenser. Jeg skal prøve meg med en video ja! Så får vi se om de blir sjarmert av det.
          Hei,

          Er batteriet ladet så langt ut som under 3v når du får batteriet så vil den cellen aldri bli like god som den skal være så bare å stå på men du burde dokumentert det FØR du ladet batteriet første gang. Lykke til.
          Rasmus Fauske
          http://www.rc-batteri.no
          TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X