Announcement

Collapse
No announcement yet.

lipo lade hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lipo lade hjelp

    har ett 2s 1300mah som jeg skulle lade i dag etter kjøring i helgen, men lader`n min bare piper og sier low voltage og vil ikke lade batteriet.
    dette er første gang skjer. har prøvd både vanlig og balanced. bilen jeg bruker batteriet i har lipo cut-off.
    laderen er en b6pro ac

    har ett identisk batteri til som er kliss nytt og den lader som bare det.

    er det gamle batteriet mitt gåent??
    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

  • #2
    Hei Ray.

    Tross lipo cut-off så har nok batteriet kommet under low voltage grensen.

    Det jeg gjør når slikt oppstår er at jeg lader forsiktig med nimh-program til jeg får "løftet" batteriet over grensen for low-voltage. Deretter lader jeg på vanlig lipo-program.

    Advarsel: Kan godt hende det er farlig å gjøre dette, så ha batteriet i en brannsikker pose mens du holder på. Har ikke ekspodert de gangene jeg har gjort dette, men en gang så blåste batteriet seg opp så da var det nok gåent.

    Lykke til!
    sigpic Kenneth Skulstad
    70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

    Comment


    • #3
      funka det!

      mange takk. får vel skru opp cut-off`en ett par volt.
      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X