Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips til lipo batteri på børsteløs båt, lav eller høy c?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nei for det er ikke plass til 2 batterier eller så hadde jo det vært en god ide
    Synes det blir litt vanskelig å vite hva jeg bør gjøre, har et 4s 4400mh 25c på vei nå som kommer i dag, skal jeg returnere det så er det nesten best å bare sende det tilbake uten å pakke opp pakken å reise en annen plass på jakt etter høyere c.
    Dette nye skal jo gi 20A mere så det bør jo holde seg litt kjøligere?

    Leser og at antall c rating ikke er så nøyaktig og varierer fra batteri til batteri så da blir man jo ikke akkurat klokere

    Spørsmålet er om jeg skal fortsette å bruke dette billow 40c 2250mh batteriet på båten? Har kjørt den 4 ganger hittil nå, esc er kald for hver tur, da kan vel ikke esc/motor få for lite strøm eller ta noe skader av det?

    Fabrikken skriver at det må kjøle seg ned hvis det når 70 grader, mitt ble 65,5 rett etter kjøring så da er det jo innenfor grensen men ikke så veldig langt i fra. Plastikken rundt batteriet blåser seg opp litt slik at jeg kan klemme det ned mot batteriene inni, men det kjennes ikke ut som at selve batteri pakken har blåst seg opp, det er plastikken rundt og det gir etter når det får kjølt seg ned, er det normalt med softcase batterier da? har bare hatt hardcaser tidligere.

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X