Announcement

Collapse
No announcement yet.

B6 Pro balance charger lader for mye?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • B6 Pro balance charger lader for mye?

    Hei.

    Har en b6 Pro balance charger.
    Jeg lader lipo batterier på denne.
    Kobler til batteriet med strøm kontakt og balanse kontakten også sstår den på lipo charge.
    Pleier alltid og stå på 5.2v også teller den ned til ca 0.5v også sier den i fra at den er ferdig på 0,5v etter ca 68-75 minutter.

    I dag ladet jeg opp som vanlig også prøvde jeg å velge lipo balance charge, koblet til igjen og da telte den ned fra0,5 til 0,3-0.2 så byttet den på og gå opp fra 0,1-0,0
    Slik sto den på i 40 minutter. Dette var etter den var full ladet på vanlig program.

    Hvorfor gjør den slikt og er det mulig og overlade når jeg har ladet opp ferdig og byttet til balanse lading?

    Aldri brukt slike computer ladere før

    Takker for svar

  • #2
    Hei, først så kjenner ikke laderen din. Men om du har ladet med balanse så varierer det hvor mye laderene godtar og hvor store avvik den balanserer. Balanse-lading tar lengre tid enn vanlig lading (charge), men dette vet du kanskje allerede.

    Håper jeg forsto spørsmålet ditt riktig
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Forstår jeg deg riktig på at du lader på "lipo charge", altså uten balanse først? Og så bruker du "lipo balance" etterpå? Det kan være litt ujevn spenning på cellene som gjør at balanseringsprogrammet klarer å klemme inn litt ekstra. Uansett er det greit å bruke balanselading hele tiden, for å få mest mulig ut av det.
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #4
        Ja riktig.

        Jeg har bare ladet på programmet som heter lipo charge. Har alltid koblet til balanse kabelen men det viser seg da at den ikke har virket?

        Har 2 like batterier. Ladet opp på vanlig måte også prøvde jeg å se litt på forskjellige ting og da kom lipo balance charge opp.
        Da prøvde jeg og koble til på nytt og begge var full ladet fra vanlig program.
        Det ene batteriet ladet nesten en time til og det andre ladet i ca 5 minutter.

        Spennende å se om det vil vare noe lengre etter jeg fant ut at den ikke har balansert før

        Var bare det jeg lurte på Da vet jeg at det ikke blir overladet også skal jeg kun lade med balanse lading fra bunn av
        Last edited by raybenz; 17 July 2013, 14:09.

        Comment


        • #5
          Bare å lade med balanse fra start, ingen grunn til å velge vanlig lading for så å etter-lade med balanse.
          Om du har det travelt på banen så kjør vanlig lading, og lad opp innimellom med balanse. Det skal hold batteriene din i orden på sikt
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X