Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seriekoble ulike batterier?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seriekoble ulike batterier?

    Hei.

    Lurer på om man kan kjøre med 2 forskjellige batterier som skal seriekobles?
    Det ene er lipo 2s 5200mh 25c og det andre er et annet fabrikat med 5100mh 3s lipo.

    Går det helt fint siden det er seriekoblet eller bør man ha akkurat samme fabrikat og mh?

  • #2
    Ingen som vet? Er vanskelig å skaffe lipo batterier nå om dagen SSkulle gjerne kjøpt to like men ingen har inne

    Comment


    • #3
      Det er ikke å anbefale å koble sammen to forskjellige batteri. Har du sett i utlandet?
      living in the fast lane

      Comment


      • #4
        Burde gå ganske fint å seriekoble batterier.
        Men man må fortsatt overvåke hver enkelt celle slik at ikke et batteri blir ødelagt.
        Du vil mest sannsynlig kun få ytelsen til det "dårligste" batteriet.
        Det vil med andre ord ikke bli mere punch men sannsynlig en del lengre kjøretid.
        Du vil jo da få et 5S batteri, så jeg håper du har en ESC som takler det.

        Ville kanskje vært lettere å kontrollere ting hvis det var 2 like batterier, slik at alle ledninger og koblinger takler samme A styrke.

        Har aldri prøvd dette på LiPo, så der får du kose deg selv. Men prinsippene er ok.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Helt korrekt det NoBrainer sier. To like batteri skal gå fint, uten å ha prøvd det selv. Det er en fin Lipo guide, her på forumet også.
          living in the fast lane

          Comment


          • #6
            Jeg fikk tak i batteri fra samme produsent med like mange mh.
            Ja esc skal tåle 5s, men takk for omtanken

            Comment


            • #7
              Hei jeg bare lurer om det er flere enn meg som er livredd og ha lipo batteri i hus...jeg møter stadig folk på RC banen som sier at blåste opp batteri ikke er farlig..samtidig som jeg leser andre steder så sier profesjonele folk at det er bare og kaste med en gang..mens andre sier bare bruk de....nylig skjedde det her i byen min: http://www.ta.no/nyheter/article6777152.ece
              http://petitrc.com/

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X