Announcement

Collapse
No announcement yet.

2s lipo død?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2s lipo død?

    2s lipo på 3200mah som jeg ikke får lada eller balansert, hva kan jeg gjøre får å få liv i dette?
    på laderen kommer det bare opp connection brake.

    ny info om dette batteriet

    fikk målt sellene på det i dag å det er ingenting som tilsier at det er døtt
    s1 målte 3,47v
    s2 målte 3,42v
    totalt 6,84v
    Last edited by baltus_79; 6 October 2013, 18:13. Reason: ny info
    -79 modell / kjører DBX VE* Xray XB8 solgt!!*

  • #2
    Høres ut som om ladepluggen til batteriet har brudd i seg eller at en lodding har løsnet. Lodd på ny.

    Alternativt, så har du løst ut kortslutningsbeskyttelseskretsen, og da må denne byttes, hvis du tør - den er der for å hindre batteribrann.

    Øivind
    Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

    Comment


    • #3
      da tror jeg dette blir søppel for min del. er ikke så lysten på å åpne batterier å begynne å lodde inni disse. er det noen andre her som vil prøve seg dette?
      -79 modell / kjører DBX VE* Xray XB8 solgt!!*

      Comment


      • #4
        Originally posted by baltus_79 View Post
        da tror jeg dette blir søppel for min del. er ikke så lysten på å åpne batterier å begynne å lodde inni disse. er det noen andre her som vil prøve seg dette?
        Hvilket merke er batteriet ?
        Rasmus Fauske
        http://www.rc-batteri.no
        TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

        Comment


        • #5
          husker ikke å merke det er men pakka er lysgrå med noe rød merkelapp fant et halveis greit bilde på mobilen nå så legger det ut om litt.
          Last edited by baltus_79; 9 October 2013, 13:32.
          -79 modell / kjører DBX VE* Xray XB8 solgt!!*

          Comment


          • #6
            her er batteriet som er dødt for min del.
            Attached Files
            -79 modell / kjører DBX VE* Xray XB8 solgt!!*

            Comment


            • #7
              Originally posted by baltus_79 View Post
              her er batteriet som er dødt for min del.
              Var ikke den typen jeg tenkte på.

              Men uansett, sikker på at det ikke bar er laderen din som tuller seg ? Du har forøvrig ladet batteriet for langt ut sist du brukte det, du bør ikke ha hvilespenning under ca. 3.7v/celle.
              Rasmus Fauske
              http://www.rc-batteri.no
              TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

              Comment


              • #8
                har en quattro lader og alle andre batterier lader jeg som ingen ting uansett hvilken kanal, men dette nektes å lade på samtlige utganger.
                -79 modell / kjører DBX VE* Xray XB8 solgt!!*

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X