Announcement

Collapse
No announcement yet.

lipo batteri - MhA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er jo bare å prøve. Det tallet du har på et alkalisk batteri er sikkert ikke hugget ut i stein heller.

    Det er ikke mange jeg veit om som holder seg unna lipo. Fordelene er mange i forhold til alkaliske og nimh.
    Det vil som regel også være forskjeller på kvaliteten på lipo også. Som med alt annet. Men et billig 800 mah lipo koster vel nesten ikke mer enn et 9v batteri lengre så.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #17
      For din del er det enkelt, velg det største 2S du finner som fysisk passer. Du har lavt strømtrekk, så det er lite annet du trenger å tenke på. Du har også konstant volt som ikke alka batterier kan levere, det kommer til å gi deg litt ekstra effektivitet. Du må ganske enkelt bare prøve deg frem litt.

      Kvaliteten på LiPo celler har forbedret seg stort fra år til år og så lenge du velger grei C i forhold til hva utstyret ditt drar og holder deg over 3V grensa som et absolutt minimum ved å velge hvertfall 3.2V så bør du ikke ha noe problemer. Poenget er at lithium batterier alltid må ha en spenning tilstede, som forsvinner når du går under 3V. Under det vil det være vanskelig å få ladet det opp igjen.

      LiPo iht. RC bruk har mange variabler som folk driter i og ikke tar hensyn til. NiMh og Alka har ikke nok kraft til å støte på særlig problemer i første omgang, men LiPo kan lett misbrukes. LiPo er batteriteknologi i fremste rekke, eneste synsing og usikkerhet kommer fra folk som ikke vil lære og ikke batteriene i seg selv. Når det er sagt, er det ikke noe galt med alka og nimh til småting også som ikke trenger konstant volt eller mye strømtrekk.

      Comment


      • #18
        Etter min mening/erfaring FÅR man samme kapasitet ut av et batteri som det ratingen tilsier. Det er bare å se på laderen hvor mye den lader når batteriet er kjørt helt til lipo-cut. Det stemmer ofte forbausende bra mot oppgitt kapasitet.

        Det er ingenting å lure på med lipo. Du får mer kapasitet i forhold til størrelse og vekt, målt mot nimh.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #19
          Les i alle fall lipo-guiden jeg linket til..
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X