Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bryter for deans plugg?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bryter for deans plugg?

    Hei sann.

    har en sprint 2 flux bil, og denne har ingen av og på knapp. Når man kobler sammen deans pluggene ifra batteri og esu så er bilen på. Finnes det noe sted å få kjøpt en bryter man kan sette på mellom disse to deans pluggene? Har sjekket litt rundt, men klarer ikke å finne det jeg leter etter, noen her som kan hjelpe tro? En slags deans skjøt med bryter eller lignende?

    innimellom når jeg har kjørt så synes jeg de deans pluggene til tider kan være litt vriene og dra fra hverandre, hadde vært enkelt med en bryter for å slå den av og på med lissom.. :/

  • #2
    Om du mener Deans/ batteriledningene:
    Originale Deans skal ikke være så harde å få fra hverandre, om du bruker uoriginale Deans så vi jeg anbefale deg og prøve de originale.
    De skal ikke være vanskelige å få fra hverandre ihvertfall, og man er garantert en mer sikker kontakt mellom batteri og ESC.
    En ekstra bryter her er noe jeg ikke ser noen grunn for å ha?


    Det finnes dessverre alt for mange dårlige etterligninger som ikke har samme kvalitet i plast eller i metallet i kontakten.
    Originale Deans kan du ane at de inneholder fiber i plasten og er som regel noe mørkere i farge og pluss originale Deans har en klarere, rød farge i plasten enn de fleste uoriginale jeg har sett. (Uoriginale er som regel noe falmet, Kina-produkt)

    Originale Deans:

    Click image for larger version

Name:	Deans  Female.jpg
Views:	1
Size:	24.4 KB
ID:	782373

    Ellers så skal man alltid koble fra hverandre batteriledningene når bilen ikke brukes, selv om du ikke skal bytte batteri osv.

    Og er vel derfor du spør også
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Med en god lodding, sånn som det skal være, er det bare å dra ledningene hver sin vei. Enklere kan det ikke bli. Forøvrig enig med Bakstad. Originale Deans Ultra har mye bedre passform mot hverandre. Det går forsåvidt igjen på andre kontaker, f.eks fra Amass. De er rett og slett ikke like gode.
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #4
        Har de orginale deans pluggene som sto på batteri jeg kjøpte, og på den som fulgte med bilen, om de er orginale eller ikke vet jeg ikke. Men virker solide og greie så

        Comment


        • #5
          Jeg kobler som regel bort den av/på knappen bort på mine biler.Har opplevd flere ganger at det er dårlig kontakt i disse bryterne.Mye bedre å koble bort batteriet for hver gang

          Comment


          • #6
            Oki, da får jeg forsette med det jeg å

            Comment


            • #7
              Deans-kontaktar kan jo ha blitt lodda feil og, at dei har gått seg skeive pga varmgang i plasten under lodding. Derfor er det viktig å lodda dei med "det motsatte kjønn" tilkobla under lodding for å unngå at dei vrir seg.
              Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
              FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

              Comment


              • #8
                Kjekt tips. Takker for all hjelp

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X