Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken computerlader til nesten alle typer batterier?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken computerlader til nesten alle typer batterier?

    Hei!

    Jeg trenger en avansert lader for å ta godt vare på mine LiIon, NiMh, NiCd og blybatterier. Hvilken er å anbefale?
    Jeg har sett litt på disse to:



    Hvis jeg skal kjøpe den SkyRc 6x80 laderen, bør jeg ha med bluetooth? Jeg ser den ligger ute på ebay til halve prisen uten bluetooth.

    Hva mener dere?

    Tusen takk for svar,
    Mvh
    KF

  • #2
    Synes SkyRC lager gode ladere. Har den 6x80 i en eldre utgave, som har vært en trofast tjener. Om du vil ha med eller uten blåtann får være din avgjørelse. Den gjør akkurat samme ladejobben. Fordelen med blåtann er at du kan følge med over telefonen eller pc. Jeg lader uansett aldri lipo uten at jeg er i nærheten selv, i tilfelle det går galt. Så for min del hadde jeg ikke betalt noe ekstra for dette.

    Elefun har fått den nye uten blåtann for snaue 600,- og må vel i praksis være et røverkjøp. Har ikke vært noe å spare på å kjøpe disse fra utlandet sist jeg sjekket. Husk at du får 25% mva pluss et gebyr på 135,- i tillegg.

    Ser ellers at SkyRC har sluppet en ny 16A lader som blir ca 1300,- med tilhørende strømforsyning. Sitter å lurer på en slik nå, for å kutte ned på ladetiden med store batterier.
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment


    • #3
      Takk for svar.

      Å gå over 750 kr på lader blir uaktuelt for meg. Jeg har noen NiMh og NiCd til min RC båt, endel 18650 til lommelyktene og en haug av AA+AAA som jeg skal bruke laderen til.

      Men plutselig så får jeg bruk for en lader til litt utenfor det som er standard og da er det perfekt med en slik lader. Den billigste jeg har sett av 6x80 laderne uten bluetooth ligger på 350 kr på nettet, så det er endel å spare i forhold til norske nettbutikker.

      Det føles ut som at det blir 6x80 med bluetooth. Den frister mest.

      Comment


      • #4
        Er du så sikker på det? Pluss frakt, mva på både vare og frakt samt gebyr, så runder den prisen i norske butikker og vel så det.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #5
          Ja det er jeg ganske sikker på. De her setter alltid pakken som gave og verdi under 30 dollar: http://dx.com/p/skyrc-6x80-bluetooth...8#.Ut1HTBDsTIU

          Og da blir ikke prisen større enn hva som står der.

          Comment


          • #6
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #7
              Er og i markedet for en ny lader, vil denne sist nevnte dekke normale behov som batteripakker i diverse størrelser? Tenker i utgangspunktet på mottaker pakker?

              Comment


              • #8
                Har SkyRC sin 6x80+ Blue Version, kan kun anbefales. Bluetooth er ikke nødvendig, men mobil app'en er genial. Gir en mer oversiktlig overvåkning av ladingen (mer info ses samtidig), du kan stoppe og starte lading, etc..
                Den kan også brukes på både hjemme-lading og "ute i felten"-lading (altså koble til et 12v strømtilgang, som f.eks. et bilbatteri).

                Nå er jeg ganske ny med RC ting da...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Hella View Post
                  Er og i markedet for en ny lader, vil denne sist nevnte dekke normale behov som batteripakker i diverse størrelser? Tenker i utgangspunktet på mottaker pakker?
                  Ja den lader alle typer batterier. Les beskrivelsen av den. Dens eneste begrensning en kapasiteten, som gjør at det tar lang tid å lade store batteripakker. Men den klarer det, t.o.m. 6S. Bruker du store batterier ville jeg sett etter en sterkere lader, f.eks den nye fra SkyRC som jeg nevnte lengre opp her. Eller en lader som klarer 2-4 batteripakker samtidig. Det er også mulig å koble flere batterier sammen og kjøre de over en og samme utgang på laderen, men det får noen andre komme med praktisk erfaring rundt. Ser ikke for meg at det er så gunstig med tanke på balansering av cellene.
                  Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                  Comment


                  • #10
                    Det ble en SkyRc 6x80 med bluetooth

                    Comment


                    • #11
                      Dette er laderen å kjøpe...
                      Jim Johansen -78-

                      Comment


                      • #12
                        Sjekket pris på største utgaven med power. 6000kr ganske drøyt spør du meg
                        Otto Gebhardt
                        Xray XB9, Xray XB4, Team Durango DEX210
                        This message will self-destruct in 10 seconds...

                        Comment


                        • #13
                          Hei. Har en skyrc 6x80+ bluetooth og lurer på om andre har problemer med at den bruker veldig lang tid på å balansere
                          2s lipo 5300 mah?
                          Er snakk om at den står på 4.18 v per celle i lang tid og aldri Gjør seg ferdig før time limit 120 min

                          Har jeg fått en lader med feil tro?

                          Comment


                          • #14
                            Står begge cellene med samme spenning da? Det pleier å ta tid på balanselading om cellene har litt ujevn spenning
                            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Odd-M View Post
                              Står begge cellene med samme spenning da? Det pleier å ta tid på balanselading om cellene har litt ujevn spenning
                              Nei. De står som regel på 4.19 og 4.18. Men vi snakker lang tid
                              jeg kan la de stå i 120 min for å så sette de på igjen å da står de lenge da også.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X