Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robbe power peak b7 stopper å lade?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Så lenge du kjører riktig program, antall celler og 1C så er det 99% trygt.
    (Det vil alltid være en kjangs for at det skjer noe)

    Selv om batteriet ditt er på 5500MAh, så "fyller" du ikke på så mye strøm.
    Har du lipo-cutoff og/eller passer på hvor å ikke gå under 3,6V/celle
    så er det jo fortsatt "mye MAh" igjen på pakka. Når du lader, så "etterfyller" du.

    Som nevnt tidligere til mange, les http://www.modellflynytt.no/content.php/277-lipoguide
    Den er veldig godt skrevet.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #17
      Ja takk for oppklaringen, esc er programert til 3,3v noe som er litt på grensen, derfor kjører jeg med stoppeklokke og avslutter 2 min før den kutter, eller stopper med en gang jeg synes effekten er noe redusert, da er dem på ca 3.7 men den ene har vært nedi 3.45 også..

      Comment


      • #18
        sett cutoff til 3,6 så er du sikker
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #19
          Ja, men program kortet har kun to valg, 3.0 eller 3.3 men kan evnt kjøpe en lipo varsler og koble til.

          Laderen kan brukes til bil også, vært kjekt å brukt den i bilen når man har kjørt et stykke for og kjøre.
          Har du noe anelse om hvor mye strøm dette trekker av bil batteriet? Kan lade 2c og da tar det vel ca 30min, kan nesten ikke stå og gå på tomgang til batteriet er ferdig heller, vil helst lade 1c og da går det fort en time, blir det som at man har på radioen i bilen på i en time eller bruker det merkbart mindre strøm en feks bil radioen?
          Ser ut som laderen tar 80w, er det mye ved bruk uten at bilen går på tomgang i 30-60min?
          Last edited by raybenz; 27 May 2014, 10:51.

          Comment


          • #20
            Neida, du tømmer ikke batteriet. Men klart. Du tar jo strøm fra batteriet, og tar du for mye.....

            Du kan evt. bare få tak i et frittstående batteri som du har med når du skal ut å kjøre, som du lader
            med jevne mellomrom. Du får jo en pekepinn på hvor ofte du må.
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #21
              Takk for svarene, det var jo lurt

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X