Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye lipobatterier med feil, bør jeg bytte begge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye lipobatterier med feil, bør jeg bytte begge?

    Hei.

    Kjøpte 2 stk tunder power 2s 5400mh 35c batterier.

    Det begynte med at det ene batteriet brukte 3-4 timer på og lade opp på 1c pga den ene var 4.20 og den andre 4.08 så den brukte ca 3 timer på å bli 4.20 4.20.
    Jeg har nå brukt batteriet 2 ganger, den ene gangen viste det 3.30 og 3.70
    I dag viste det 3.04 og 3.70.
    Båten kuttet og ville nesten ikke kjøre i land, den kom innover hvis jeg ga pent gass bare men den gikk bare å skrudde seg av og på akkurat som radioen mistet signalene til båten.
    Kan dette skade elektronikken i båten?
    Fikk den inn uten å måtte hoppe utti isvannet

    Det andre batteriet viser 3.68 3.78 altså 0,10 forskjell.
    Det ene batteriet må jeg bytte inn, men hva med det andre som alltid er 0,10 i ubalanse?

    Forhandleren har ingen andre merker inne som jeg kan bytte til så det må bli samme merke. Må si meg litt skeptisk til å kjøre ut for å prøve 2 nye batterier... Kan jo være feil på hele batchen kanskje?

    Takker for alle innspill
    Last edited by raybenz; 15 May 2014, 21:08.

  • #2
    Litt ubalanse er til å leve med. Har erfart at det gjerne varierer litt, særlig på rimeligere batterier. Men det der var litt vel mye. Bør jo være en reklamasjonssak. Tør en spørre hva slags merke det er?
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment


    • #3
      Tunder power, Carbon look hardcase, tror det er samme som king max, ihvertfall helt like utenom klistremerket foran, og det har samme forpakning og warning merke bak på batteriet..

      Så du synes 3.68 og 3.78 er greit?
      Batteri nr 2 må ihvertfall byttes inn siden det er 3.04 og 3.70
      Det rare er at noen timer etterpå gikk den på 3.04 opp til 3.17 uten at jeg har ladet det noe

      edit: nå har den som var på 3.04 økt til 3.22. Hva skjer med at den øker å øker? Fortsetter den sånn så skjønner vel ikke selgeren hvorfor jeg vil bytte det inn
      Last edited by raybenz; 15 May 2014, 23:12.

      Comment


      • #4
        Aldri hørt om merket.

        0,1 i forskjell mener jeg er greit for et billig batteri. Har opplevde verre uten å reklamere. 0,7 derimot, ikke akseptabelt.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #5
          Regner med at du mener Thunder Power, ikke Tunder? Thunder Power er et velkjent merke innen racing, jeg har god erfaring med de ihvertfall.

          Etter bruk der strømtrekket er høyt, noe det ofte er i båt, så blir batterier i ubalanse. Så lenge du kan lade de opp i balanse, og får full kapasitet, så vil jeg si de er friske.
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X