Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bulk i lipo batteri, må det kastes?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bulk i lipo batteri, må det kastes?

    Hei.

    Skulle lade lipo batteriet i dag så klarte guttungen i huset å løpe ut av rommet og ta med seg ledningen til laderen slik at alt datt ned i gulvet fra en meters høyde, batteriet fungerer fint når det lader men vet ikke om det er lurt å bruke dette mere?
    Batteriet er nesten helt nytt å jeg må kjøpe nytt for og få kjørt..
    Skal jeg kvitte meg med det eller kan det brukes?
    Det er et 4400mh 35c 4s gens ace.
    Fra før har jeg mistet et 2s batteri å fått en liten bulk i hjørnet, dette virket fint i lang tid, men denne skaden ser litt støtte ut, ble innover bulk på siden også utover bulk på toppen av batteriet..

    Takker for tilbakemeldinger
    Attached Files

  • #2
    Hadde det vært helt krise hadde du sett reaksjoner umiddelbart. Om det ikke er tegn til lokal varme rundt skaden eller oppblåsing, har du nok vært heldig, antyder at insulasjonen mellom interne plater fremdeles er intakt. Hadde kanskje holdt et øye med voltverdier mellom cellene og brukt balanselading de neste ganger fremover bare for å være sikker, gjerne også et 1-2 sykluser før du tar det skikkelig i bruk. Basert på det første bildet tror jeg du slapp billig unna.

    Comment


    • #3
      Ja, det er en større bulk på toppen av batteriet men kjenner ingen varme, bilde to og tre viser egentlig litt mere skaden
      Takk for tipset, da kan jeg lade det ut og opp litt før jeg evnt prøver det
      Sitter i rc båt og det blir hardt belastet, det viser 3,7-3,8v bare etter 8 minutters kjøring

      Comment


      • #4
        Kast det.....kan plutselig begynne å brenne en gang i fremtiden. Burde ikke ta noen tjangs der.
        Tor Arne Nicolaisen GMBK

        Lei av å knuse motstandere!

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X