Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ødela jeg batteriene?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ødela jeg batteriene?

    Hei

    Jeg kjøpte våren 13 to stk 5000 mah nimh batterier for å kunne kjøre en gammel Ultima Pro sammen med guttungen. Problemet er at han bare var 2 år og derfor ikke fikk lov til å kjøre selv, og da ble det for tkjedelig. Så det ble antagelig 2 turer på hvet av batteriene før de ble lagt på hylla. Nå tok jeg de fram igjen og satte de til lading fordi gutten har blitt 4 og skulle få prøve. Men begge batteriene er totalt døde. Tar ikke til seg lading over hodet. Har hatt batterier før som har ligget noen år for så å kunne brukes igjen, ikke i toppform selvfølgelig, men disse to er altså helt døde. Ikke nok størm på de etter halvannen time i laderen til å få lys i strøm-LEDen på bilen engang. Butikken sier de er for gamle og at de derfor ikke kan reklameres på, og de har heller ikke mulighet til å koble dem til en computerlader for å se om den klarer å vekke dem fra de døde (som om de må stå og se på at de lader og ikke kan drive med andre ting i mellomtiden). Syntes det blir mye penger om jeg skal kjøpe en fancy lader for å se om den kanskje kan redde batteriene. Er jeg urimelig når jeg syntes dette er både dårlig kvalitet og dårlig service?

    Geir

  • #2
    Ville prøvd å lade dei med en overnatta lader jeg som bruker lav ladestrøm.

    Nimh er forøvrig ikke så mye i bruk lenger og det du finner i butikkene er stort sett ikke helt ferskt det heller...
    Rasmus Fauske
    http://www.rc-batteri.no
    TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

    Comment


    • #3
      En kamerat av meg har en computerlader som han kjøpte sammen med en bil som eldste sønnen hans fikk. Han skal koble til batteriene og kjøre et recycle-program så skal vi se. Men jeg syntes det er dårlig av butikken å fraskrive seg alt ansvar.

      Når du sier lav ladestrøm. Kan jeg bruke den laderen jeg har som kan stilles til 1A og bare la batteriet ligge over natta, eller må jeg enda lavere i strømstyrke?

      Comment


      • #4
        Ville gått ned til 0.5a
        Rasmus Fauske
        http://www.rc-batteri.no
        TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X