Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp! regulator bare piper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp! regulator bare piper

    driver og bygger en tt-01d og har satt alt i sammen som det skal men når jeg skrur den på så bare piper det i esc og ingen ting fungerer.

    hva er galt? er teu-101bk regulator, hitec hp-2rnb motaker, 540 sport tuned motor som fulgte med..
    tamiya tt-01D med rx7 karosseri lakkert i metallic blå med silver crome detaljer.
    Hans R. Lillesveen (1987)

  • #2
    Da har du ikke signal mellom radio/mottager, eller så kan du ha koblet batteripluggen fra regulatoren feil på mottageren.
    Last edited by Mta-motorsport; 1 May 2009, 21:19.
    Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
    Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

    Comment


    • #3
      takk nå fikk vi til
      tamiya tt-01D med rx7 karosseri lakkert i metallic blå med silver crome detaljer.
      Hans R. Lillesveen (1987)

      Comment


      • #4
        Er utstyret nytt?

        Som nevnt over her så kan det være at den ikke har signal. Eller hvis utstyret er brukt fra før så kan det jo være en defekt eller skade på det. (Kan forsåvidt også være tilfelle selv om det er nytt). Har du mulighet til å teste regulatoren med en annen mottaker f.eks?

        Du kan jo titte i manualen under Troubleshooting, og se hva pipingen skal bety.
        Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

        Comment


        • #5
          Hehe, hva var feilen?
          Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
          Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

          Comment


          • #6
            den piper ike lenger nå.. plutselig funka det men nå har vi ikke revers :\

            alt er nytt ja.. en kompis av meg ble frelst da han prøvde min her om dagen så han kjøpte komlett sett hos absolutt hobby på hamar..
            tamiya tt-01D med rx7 karosseri lakkert i metallic blå med silver crome detaljer.
            Hans R. Lillesveen (1987)

            Comment


            • #7
              sikkert dårlig kontakt noe sted da. Ta en tur innom butikken igjen før dere har fikla for mye med det, så fikser de det sikkert, eller evt gir dere en ny
              Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

              Comment


              • #8
                Kan jo prøve dette: På min regulator er det slik at jeg må ha bilen i fart, så presser jeg triggeren en gang frem (bremser), og enda en gang, og da rygger den. Prøv det
                Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
                Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

                Comment


                • #9
                  det har vi også prøvd.. den blir tatt med til butikken i morra for og undersøke hva som kan være galt
                  tamiya tt-01D med rx7 karosseri lakkert i metallic blå med silver crome detaljer.
                  Hans R. Lillesveen (1987)

                  Comment


                  • #10
                    Jeg trur jeg veit hvorfor regulatoren din peip og blinka.
                    De regulatorene har fuktighets og varme sensorer og kobler ut om det blir for varmt eller for rått.

                    Du burde kjøpe en annen og bedre regulator. Den er ikke noe bra.
                    Jeg kjørte ute med tt-01 en høstdag i mai. Da kutta ESC'en ut og bilen måtte stå i et helt døgn før jeg fikk liv i den igjen.

                    Kjøp den billigste regulatoren du finner på Elefun.no. Den er mange ganger bedre.

                    Comment


                    • #11
                      Hei!

                      Opplever nøyaktig samme problem som trådstarter skriver i startinnlegget.
                      Jeg har akkurat satt sammen en df02 med eldstemann på 10, som debuterer i "seriøs" RC bil. Det fulgte med en TEU-101BK i settet. Mottakeren er Hitec HP-2RNB.
                      ESC'n bare blinker (og piper dersom motor er tilkoblet), og det er ingen respons. Virker ikke som om det blir levert strøm til mottakeren, og dermed ikke registrert noe mottaker signal av ESC, følgelig blinker varsellampen.

                      Kobler sammen mottaker og ESC slik:
                      Signalkablen fra ESC til CH1 på mottakeren.
                      BEC kabelen fra ESC til BAT på mottakeren vha. den kabelen som følger med mottakeren som har en BEC plugg i den ene enden og en Futaba plugg i den andre. Det sitter en av/på bryter på denne kabelen, men den har ingen effekt.

                      Dersom jeg kobler til mottagerbatteripakka til mottageren (også via den sammen kabelen nevnt over), istedet for BEC kabelen fra ESC'n, funker alt som det skal.
                      Men det er jo kjedelig å kjøre rundt med 4 ekstra batterier om det ikke er nødvendig. Ikke er det plass under karosseriet heller.

                      Har vi kobla feil?

                      Dutten, hva gjorde dere for å få det til å virke?

                      Vennlig hilsen
                      tjobben

                      Comment


                      • #12
                        etter 1 månde pause skulle jeg starte bilen min så funka den fint i 5 min, så slo jeg den av slo den på så begynte den og pipe..så kobla jeg av motor kablene og tok de på så slutta den og pipe..så restarta jeg den igjen så begynte den og pipe igjen...hvorfor skjer det?
                        http://petitrc.com/

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X