Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri/ESC ødelagt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteri/ESC ødelagt?

    Jeg har et problem!

    Har en Traxxas Slash 2wd med EZRun 60A ESC og 5,5T motor. Sammen med dette kjører jeg et WinForce 3S 30C 5000mAh batteri. Dette går som ei kule når det fungerer! Men nå har det seg slik, at jeg har hatt 2stk WinForce batterier av samme type. Det første tok kvelden etter andre lading. Da jeg fikk dette batteriet, fungerte det helt fint den første ladingen, men de siste 4-5 minuttene gikk bilen dårlig i forhold til det som er 'normalt'. Trodde ikke det skulle være mulig, da en ESC med low-voltage cutoff ville sørge for å gi maksimal kraft helt til spenningen kommer ned på minimum? Uansett, ladet opp batteriet, denne gangen fikk jeg betydelig mindre kjøretid enn første gang, og gikk temmelig dårlig etter bare noen minutter. Da hadde batteriet liggi en ukes tid etter lading, så tenkte at det kunne jo ha begynt å bli utladet. Så jeg ladet det opp igjen, og denne gangen gikk ikke bilen for full kraft i det hele tatt.

    Spørsmålet da er, er det batteriet som er ødelagt, eller kan ESC'en ha stryki med? Evnt. noe annet som er galt? Bilen har i tillegg hakket en del under gasspådrag etter at jeg begynte å bruke dette batteriet. Har ikke mulighet til å prøve noen andre batterier for øyeblikket. Når jeg lader batteriet, lader den opp til full spenning (volt) men sist gang fikk jeg kun trøkkt på det ca. 1700mAh. Regner med at det som står i displayet på laderen (Robbe Power Peak) er total strøm på batteriet, og ikke kun det den har ladet opp under siste lading? Evnt. noen måte å måle strømmen på batteriet?

    Nå vet jeg jo at WinForce batteriene er ræva batterier, det må de jo være til 9.99 dollars per pakke....

    På forhånd takk for svar!

    Stian
    Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
    Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

  • #2
    Vil tro d er batteriet eg. Regulatorer blir sjelden ødelagd av å kjøre tom batterier eller slikt...
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

    Comment


    • #3
      Har Esc forskjellige instillinger på Cut-off? Vet at MM har slikt der kan du still den fra 3.3V til 3.7v, det vil spille en rolle i hvor lang kjøretid du får
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • #4
        Tror også batteriet er problemet. Jeg har dårlig erfaring med WinForce. Hvis ESC'en ryker, er ikke den svidde lukta til å ta feil av
        XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

        Comment


        • #5
          Okay, da får vi håpe det bare er batteriet. Har ikke kjent noe svidd lukt i det hele tatt.... Er WinForce batteriene virkelig SÅ dårlige? For dette er jo helt latterlig.... Kan tydeligvis kun brukes en lading, og så kastes! Får mulighet til å teste ei Turnigy 3S 25C 5000mAh pakke i morra, så da får vi se
          Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
          Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

          Comment


          • #6
            Jaja, ser ut til at ESC'en er død.... Ikke noen vakent suksess selv med nytt batteri....
            Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
            Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

            Comment


            • #7
              Ved bruk av 3s batterier på den esc'en er motorbegrensningen på 17,5 turn for offroadbiler.

              Comment


              • #8
                hm..13t ifølge hobbywing...
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  .... og der har vi grunnen! Det var ikke jeg klar over.... Noen som vet om en ESC uten motorbegrensninger ved bruk av 3S LiPo og terrengbruk da?
                  Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
                  Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

                  Comment


                  • #10
                    traxxas vxl..vanntett og..
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #11
                      Høres ut som en plan, tror jeg satser på den!
                      Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
                      Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

                      Comment


                      • #12
                        Beklager.. Jeg så på Xerun.

                        Comment


                        • #13
                          Men nu har Sørby'n kjøpt seg Venilion VXL 3S og Ansmann 5400mAh 3S LiPo, så da får vi håpe det blir andre boller
                          Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
                          Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by MrViking View Post
                            Men nu har Sørby'n kjøpt seg Venilion VXL 3S og Ansmann 5400mAh 3S LiPo, så da får vi håpe det blir andre boller
                            D satser vi på ;D
                            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X