Announcement

Collapse
No announcement yet.

traxxas rustler vxl blir fort varm og hakker ved full gass

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • traxxas rustler vxl blir fort varm og hakker ved full gass

    Er helt ny her og lurer på følgende. Har en Traxxas rustler vxl, den blir veldig fort varm i esc og den hakker ved fullt gasspådrag ved bruk av lipo batterier, ( spec på batt er 11,1 v 6400 mha 30 c )
    Den blir også varm ved bruk av nimh batterier. den hakker litt ved start også. bilen er ny. har også resatt kontroll og esc
    Håper noen kan hjelpe meg ?

    mvh Gaute

  • #2
    At d elektriske i bilen blir fort varm, er helt normalt, men om d blir for varmt, synest du, bør du invistere i ein vifte..
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

    Comment


    • #3
      Den går over i halv gass modus og blir treg etter 5 min kjøring. Vifte er nok tingen, kanskje det er lurt å lage et luftinntak også ? Og hvor bør man sette det? Det som er kjipest er den hakkingen, det høres ut som at turtallssperren slår inn.Takk for raskt svar Mvh

      Comment


      • #4
        Tror egentlig luftinntak ikke er nødvendig, men det må du gjøre som du vill med Du kan prøve å resette eller kalibrere regulatoren på nytt, og se om hakkingen forsvinner da..
        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

        Comment


        • #5
          Har gjort det uten at den ble bedre. Lurer på om det er fabrikasjons feil ?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tomsing View Post
            Har gjort det uten at den ble bedre. Lurer på om det er fabrikasjons feil ?
            Oja, ja, det kan d vere. Synest d er dorlig kvalitet på de regulatorene eg, min og er ødelagd. Ville sendt ein mail til Traxxas og hørt kva de sa, du må nok sende den inn, om du skal få den reparert eller erstattet... Eg orket ikke å gjøre d, kjøpte heller ny regulator frå hobbyking til 200kr
            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

            Comment


            • #7
              Traxxas sin koster 1690kr. funker den andre like bra?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tomsing View Post
                Traxxas sin koster 1690kr. funker den andre like bra?
                Ja, og det er den ikke verdt Ja, eg synest den funker like bra. Den kommer med kraftig kjølevifte, slik at regulatoren ikke blir varm i det heletatt
                Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                Comment


                • #9
                  Da er bilen levert på sjekk. Blir spennende å høre hva som er galt.

                  Comment


                  • #10
                    Da ser det ut som om det er motoren

                    Comment


                    • #11
                      Bare problemer, den nye motoren har samme prob. har bestilt ny esc fra hobbyking,
                      begynner å lure om det er lipo batteriene som har for mye futt

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X