Announcement

Collapse
No announcement yet.

Velineon VXL-3S problemer....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Velineon VXL-3S problemer....

    Nymontert Traxxas Velineon VXL-3S med EZRun 5.5T motor i en Traxxas Slash 2wd, i tillegg til Ansmann 5400mAh 3S 20C batteri. Hakker med bånn gass fra start. Dersom jeg lar den gå på halv gass til den har kommet opp i litt fart, og så bare slipper gassen ett millisekund og gir flatt jern, går den som ei kule. Noen ideer om hva dette kan være? Har også byttet ut motorkontaktene fra bullet-typen til andre kontakter. Vet ikke om det kan ha noe å si? Målte resistansen til 0,5 ohm over kontaktene, og det skal vel ikke være så mye.... Kan motoren være problemet kanskje? EZRun er vel ikke kjent for å være det beste. Eller trekker motoren rett og slett så mye strøm at ESC-en ikke klarer å henge med? Funka bra da jeg brukte 60A ESC'en fra EZRun, før den tok kvelden
    Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
    Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

  • #2
    Trur æ ville prøvd med et batteri med høyere C. Testa med et Team Orion 4000mAh 2S 20C og hadde samme symptoma, med Intellect 5000mAh 2S 30C så funka det fint. Motor og esc drar for mye til at batteriet klarer og levere nok power.
    Espen Jensen
    -----------------------------------------------------
    Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

    Comment


    • #3
      hm..detta batteriet ska no klare over 100a,trur ikkje den trekke meir enn det? men kan jo være verdt et forsøk..
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        Takk for tipset, det hjalp MYE! Fortsatt ikke 100%, men bra nok til at jeg kan leve med det. Prøvde et av mine gamle WinForce 5000mAh 3S 30C batterier, som jeg forøvrig trodde var gåene, og det funka! Får jeg tak i et bedre batteri enn WinForce med 30C kan det hende problemet er eliminert! Alternativt kan jeg jo bytte motor, for har hørt at en 5,5T kan være i groveste laget for en offroader

        Men har et litet annet problem, når jeg går fra stillestående og gir minimalt gass, hender det at ESC'en faktisk gir full gass i et lite millisekund, det skal den vel ikke gjøre? Samtidig som styreservoen drar maksimalt til høyre..... Kan dette rett og slett være så enkelt som dårlige signaler? Funka før jeg bytta ESC, så synes dette er litt rart.
        Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
        Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

        Comment


        • #5
          Har samme problem med Rustler vxl med LI-POWER 6400mAh 3S 30C Har byttet til Novak motor med sensor ,fikk samme prob. Har testet med en annen velion esc og samme prob med den. har bestilt ny esc fra hobbyking.

          Comment


          • #6
            Tror i alle fall at farta på RC biler har nått toppen.... Nå trenger vi bare elektronikk som klarer å henge med Skal prøve med en noe svakere motor på Slash'n, så får vi se hva som skjer.... Lurer på å teste en Velineon 3500 motor, som er standard kombo i VXL bilene til Traxxas.... Funker ikke det, tror ejg at jeg gir opp hele Slash'en.
            Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
            Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X