Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brushless on ultra low budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brushless on ultra low budget

    Going brushless på ultralavt budsjett

    Jeg handlet nettopp et børsteløst lavbudsjettsystem på HobbyKing. Er litt nysgjerrig på om dette fungerer ok. Har bevisst valgt de billigste komponentene for å teste hvor rimelig det er mulig å gjøre det.

    Har også bevisst valgt en "halv"-turn motor pga at disse er 540-size. De som er "hel"-turn er 380-size, men pga. kjøleribbene så blir ytre dia samme som 540. Sikkert ok med disse 380´ene også, er jo liten og kvikk, men det var nå 540 jeg ville teste nå. Og så ville jeg ha en med lite grann kraft. Teste det i en eller annen Tamiya – Lunch Box kanskje? Eller Stadium Blitzer?

    Motor / ESC - pris med frakt NOK 233,-

    Motoren er sensorbasert, ESC er det ikke – men etter hva jeg har klart å lese meg til på produktsidene så skal det fungere likevel. Får bare stripse sensorkabelen fast et eller annet sted.

    PS. Er newbie på brushless, dette får bli en del av skoleringen min

    Legger man i en femtilapp til, eller til og med kanskje en hel hundrings, så kan det sikkert være noen bedre alternativer på HobbyKing, men poenget her var å se hvor billig det kan gjøres. (Selvfølgelig fullt mulig å spare seg til fant her, det vil jeg jo finne ut etterhvert...)






    EDIT:
    Ultralavbudsjett har feilet. Vi prøver nå lavbudsjett til NOK 325,-, se post 34.
    Last edited by Kesku; 19 October 2011, 12:11.
    sigpic Kenneth Skulstad
    70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

  • #2
    så spennende, følger litt med denne tråden for å se hvordan det vil vise seg med lavbudsjett combo
    kan være et billig alternativ til M-chasiss også.
    living in the fast lane

    Comment


    • #3
      hmm, ytre kassa ser ut til å være fra en standar 540 børste motor, og har kjølehull, noe jeg er skeptisk til, liker helst at motoren er helt forseglet. men til den prisen, blir vel det for mye å forlange. bestiller nok et par slike sett om det funker.
      biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

      "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

      Comment


      • #4
        Ja, M-chassis ja, javisst! Det kunne vært interessant.
        Har en M-05Ra som kunne vært en verdig kandidat.

        sigpic Kenneth Skulstad
        70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

        Comment


        • #5
          Ikke dumt, selv om M-Chassi klarer seg fint med en slik 380....
          Men hva slags batteri skal du kjøre på da?
          Skal det også være billig?

          For med den billigsenderen på 2.4GHZ til hobbyking, så blir det jo en billig start for folk.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            Veit ikke med escen men motoren er søppel, ikke verdt materialt den er laget av engang

            Comment


            • #7
              Originally posted by freddy85 View Post
              Veit ikke med escen men motoren er søppel, ikke verdt materialt den er laget av engang
              Herlig

              Dette blir jo spennende…
              sigpic Kenneth Skulstad
              70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

              Comment


              • #8
                hvor langt har pakken kommet på veien??
                living in the fast lane

                Comment


                • #9
                  Originally posted by freddy85 View Post
                  Veit ikke med escen men motoren er søppel, ikke verdt materialt den er laget av engang

                  Om du påstår det, synest eg det er rart at den får 5/5 stjerner...
                  Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                  Comment


                  • #10
                    Folk påstår alt mulig, hele tiden. Påstår både det ene og det andre jeg også

                    Time will show, nå gjør jeg mine egne erfaringer med denne og så får jeg evt. ta den smellen på $15.95
                    sigpic Kenneth Skulstad
                    70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Kesku View Post
                      Folk påstår alt mulig, hele tiden. Påstår både det ene og det andre jeg også

                      Time will show, nå gjør jeg mine egne erfaringer med denne og så får jeg evt. ta den smellen på $15.95
                      Hehe Eg kjører med slike oppsett frå HK i flere av mine biler, og til ein slik pris kan man ikke angre
                      Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by andjoh View Post
                        Om du påstår det, synest eg det er rart at den får 5/5 stjerner...
                        "om jeg påstår", jeg har jo den møkka motoren.

                        ja, sabla rart at noen har rata den så høyt.. spes med tanke på at den lager mere lyd enn fremdrift og man skal være heldig om den var i 5 min i en bil som f.eks slash som jeg hadde den i.

                        Comment


                        • #13
                          hm..eg har den motoren i slashen min,har fungert greitt når eg bruka esc med sensor..hadde esc uten sensor først,det funka ikkje so bra..syns den blir litt varm på 3s,men funka no endå..bruka forresten den 150a sensoresc frå hobbyking..den til 1/8...så lure på å prøve med 4s og sjå om motoren legge inn årene då.. litt saktere enn original vxl motor på 3s,men drar no på bakhjula..
                          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                          Comment


                          • #14
                            forresten 13.5t motoren eg har..
                            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                            Comment


                            • #15
                              fant du noe programeringskort til reggen?
                              living in the fast lane

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X