Det er belastningen som bestemmer hvor mye strøm du trekker. At motoren er oppgitt til å tåle 220 W effekt betyr bare at den tåler det. Den trekker likevel bare det som du krever av den til enhver tid. Sannsynligvis godt over 220 W i hard akselerasjon. Eneste måten å finne ut hva den trekker er å måle.
Øker du spenningen i et oppsett uten å redusere den mekaniske belastningen, vil strømmen også gå opp betydelig. Hvis du for eksempel trakk 35A i akselerasjon med et 2S-batteri, vil du trekke enormt mye mer strøm med 3S, og dermet enormt mye mer effekt. Skal spenningen opp i et system som allerede er nært grensa, må man sette på mindre pinion fordi motorens turtallsområde er øket.
Øker du spenningen i et oppsett uten å redusere den mekaniske belastningen, vil strømmen også gå opp betydelig. Hvis du for eksempel trakk 35A i akselerasjon med et 2S-batteri, vil du trekke enormt mye mer strøm med 3S, og dermet enormt mye mer effekt. Skal spenningen opp i et system som allerede er nært grensa, må man sette på mindre pinion fordi motorens turtallsområde er øket.
Comment