Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brushless on ultra low budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Det er belastningen som bestemmer hvor mye strøm du trekker. At motoren er oppgitt til å tåle 220 W effekt betyr bare at den tåler det. Den trekker likevel bare det som du krever av den til enhver tid. Sannsynligvis godt over 220 W i hard akselerasjon. Eneste måten å finne ut hva den trekker er å måle.

    Øker du spenningen i et oppsett uten å redusere den mekaniske belastningen, vil strømmen også gå opp betydelig. Hvis du for eksempel trakk 35A i akselerasjon med et 2S-batteri, vil du trekke enormt mye mer strøm med 3S, og dermet enormt mye mer effekt. Skal spenningen opp i et system som allerede er nært grensa, må man sette på mindre pinion fordi motorens turtallsområde er øket.

    Comment


    • #47
      gjort noe med denne i det siste?
      living in the fast lane

      Comment


      • #48
        Nei, står på hyllen med brent ESC. Ny og kraftigere ESC fra HK ligger i verktøykassen og ler av meg. Bør få fingen ut nå, det er jo vår og greier!
        sigpic Kenneth Skulstad
        70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

        Comment


        • #49
          må nok få ut fingeren for dette er spennende prosjekt.
          living in the fast lane

          Comment


          • #50
            60A HK ESC ble montert i våres og bilen har gått som en kule hele sommer´n. Kjempemoro!

            Motoren er den samme 11.5t som har stått i hele tiden. Mulig jeg plukker ut igjen ESC´n på 60A – med sine $39 (NOK 227,-) så er den jo ikke ultra low budget. Så lenge jeg holder meg på 2S (det går fort nok) så rekker det nok med en 45A ESC, den koster $28 (NOK 164,-).

            Filmer fra dagens kjøring:

            sigpic Kenneth Skulstad
            70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

            Comment


            • #51
              sigpic Kenneth Skulstad
              70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X