Announcement

Collapse
No announcement yet.

Defekt Hpi motiv ESC - garanti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Defekt Hpi motiv ESC - garanti?

    Hei
    Jeg kjøpte i mai en HPI sprint 2 flux med bla. HPI Motiv ESC.
    Denne sluttet plutselig å fungere for noen dager siden mens jeg kjørte inne på jobb. plutselig på en langstrekk så sluttet motor å gå.
    Lysene på regulatoren angir at den får signaler fra mottaker; gult lys på nøytral, går til grønt og rødt lys på hendholdsvis gass og brems.
    Derimot så gir den ingen lyd ifra seg på oppstart, noe den alltid har gjort tidligere.
    Jeg har prøvd å sette opp den på nytt, men dette gav ingen bedring.
    Jeg har tilogmed kjøpt castle-link kabel og sjekket oppsettet dypere på den. alt ser ut til å være bra, men motoren vil ikke gå.
    Jeg vil da anta at denne faktisk har en feil i seg og er defekt.
    Nettbutikken jeg kjøpte bilen ifra sier derimot dette etter å beskrevet problemet til de,
    Sitat:
    jeg vil nok tro at fartsregulatoren er gåen da.
    Desverre er ikke slike deler noe man kan få igjen på som reklamasjon.
    Men for å være grei kan vi evt gi deg en hyggelig pris på en ny?!


    Jeg kan bare ikke skjønne hvordan at en regulator ikke kan være dekket av garanti? Jeg har ikke hatt noen kollisjoner med bilen og den er helt orginal, ergo den har fått under normal behandling.

    Noen som har hatt lignende erfaringer med garanti på regulator? hva er normal praksis i butikker og nettbutikker?
    Kyosho Mini-z MR01,MR02. HPI Sprint 2 flux, HPI Bullet ST Flux, HPI Savage Flux HP, Turnigy 1/16 Monster Beetle,

  • #2
    hm...har fått ny esc på garanti fleire ganger eg,men har gjerne måtte returnert til hpi direkte..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Ja, det skal gå fint. Hadde samme problem med castle sin mamba monster. Eg sendte den inn til dei, og dei sendte meg ny. Eneste ulempe er ventetida
      Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

      Comment


      • #4
        hvor lenge har dere måttet vente på å få ny?
        Jeg har kjøpt bilen i norge, så jeg forventer egentlig at butikken ordner opp.
        Kyosho Mini-z MR01,MR02. HPI Sprint 2 flux, HPI Bullet ST Flux, HPI Savage Flux HP, Turnigy 1/16 Monster Beetle,

        Comment


        • #5
          då burde butikken fikse det ja...ca 1 måned+
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Castle brukte ca 2 måneder....
            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

            Comment


            • #7
              Jeg fikk svar fra butikken nå, de har problemer med å skaffe meg ny regulator nå, siden hobbyco er begjært konkurs http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_...erdi=881428962
              det er de som har vært importør og butikken har tidligere fått erstattninger gjennom de.

              Foreslo til butikken at de kunne kjøpe en castlecreations sidewinder til meg som erstattning, det er jo mer eller mindre samme regulatoren som Motiv'en til hpi.
              Kyosho Mini-z MR01,MR02. HPI Sprint 2 flux, HPI Bullet ST Flux, HPI Savage Flux HP, Turnigy 1/16 Monster Beetle,

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X