Announcement

Collapse
No announcement yet.

lehner 1940/8 spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lehner 1940/8 spørsmål

    Har en lehner 1940 i en st-rr,men har vore plaga med at eine kabelen løsna.. lodda på igjen,går to min so blir den så varm at loddingane smelta..syns den ser rar ut bak med loddinger som går i baner?kjem og en ledning til gjennom et hol i bakplata som ligge under loddingane? finne heller ikkje ut at det går å åpne denne motoren,det hadde gjort det enklare å lodde..vanskelig å få lodda skikkelig sånn den e no..nåken som har peil på desse? blir vel brukt masse i båter og desse? er ingen skruer i hverken front eller bakplata.. kjipt å måtte bytte ut en 300 euros motor pga en kabel..
    Attached Files
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

  • #2
    Du kan åpne den med å skru av framre deksel, rundt akselen. Sett i skruer i hullene der du fester motoren, hold motoren fast og skru av dekselet. Bare varm opp gjengene bitte litt først (de bruker locktite).
    XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

    Comment


    • #3
      Takker.. då kan eg prøve det...men skal all den loddinga være på baksida? aldri sett det på andre børstelause motora?
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        Enig i at det så litt merkelig ut, det skal være loddet bak, men jeg har ikke sett det slik. Er du interessert i en billig delemotor? Jeg har en 1940/7 HiAmp som sluttet å funke, og det følger med ny frontplate og nye lager. Kr 150 inkl frakt. Send PM i så fall.
        XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

        Comment


        • #5
          den har samme dim sant? berre anna kv?
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            36mm diameter ja...
            XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

            Comment


            • #7
              hm..prøvde å få av frontplata no,men skruane gjekk berre rett igjennom plata på baksida av frontplata og rett inn i viklingane...har dårlig tru på dette...utrulig at en so dyr motor e so talentlaust tillaga...
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #8
                Au da, du satte de for langt inn?
                Enig i at den ikke er beregnet å mekke sjøl.
                Ellers er jo Lehner en "myk" to-pols motor som er svært turtallsvillig og morsom men alt for dyr...
                XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

                Comment


                • #9
                  gjorde nok det...e det meininga eg skal berre skru dei litt inn og dra i skruane då? va jo ikkje nåke som butta imot i motoren før eg kom ca 1cm inn...har en leopard liggande og,spørs om eg får sette den i ,og heller kjøpe ny motor til mugen buggyen..
                  Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by carish View Post
                    gjorde nok det...e det meininga eg skal berre skru dei litt inn og dra i skruane då? va jo ikkje nåke som butta imot i motoren før eg kom ca 1cm inn...har en leopard liggande og,spørs om eg får sette den i ,og heller kjøpe ny motor til mugen buggyen..
                    Ja, man skal ikke skru dypt på de der. Det lønner seg nok ikke å reparere.
                    Jeg la nettopp ut en ny ubrukt Tekno Lektron 2200kv (Neu motor) til salgs her på forumet. 500 + frakt...
                    XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

                    Comment


                    • #11
                      har droppa denne ja,akslingen står fast og no.. såg den ja,men med pressa budsjett blir det kanskje en hobbyking motor..får sjå...
                      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X