Announcement

Collapse
No announcement yet.

Børstemotor spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Børstemotor spørsmål

    Har en 12x2 børstemotor som jeg koplet til esc, den ble tydeligvis utrolig fort varm slik at en diode som sitter mellom + og - ramlet av.. Kan selvsagt være dålig lodding fra forrige eier... Esc blei også ganske så varm etter kort tids kjøring på stuegulv med lav hastighet, men den får jo heller ikke noe særlig med kjøling i lav fart..
    Hvilken vei skal denne være?? Skal den hvite ringen på dioden være mot -?? husker ikke hvordan den sto og husker heller ikke hva jeg lærte på skola om dette....
    Evnt MÅ den være på eller???
    Espen Jensen
    -----------------------------------------------------
    Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

  • #2
    Kanskje dioden var feil vei, stripa skal være mot pluss. ESC skal ikke trenge fart for å kjøle seg nok ned, da er den allerede for varm og giring/batteri/motor oppsett burde tas en kikk på så det ikke blir overbelastning.

    Hvis dioden ikke er på, går volten som blir generert tilbake av en motor til ESC og det takler gjerne FET'ene dårlig med mindre ESC har kompensering for det, det blir uansett ekstra varmegenerering. Det reduserer også elektronmagnetisk støy som en konsekvens av det. Når dioden er på riktig vei går volt i sirkel til motoren og oppnår svinghjul effekt. Hvis du har revers på bilen, kan det fort bli galt igjen. Noen har gule kondensatorer som bare jorder til tønna... finnes forskjellige oppsett, og andre kan nok egentlig svare bedre på det enn meg. Men er grovt sett i disse banene det fungerer.

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X